A brit gépjármû biztosítók tavaly mindegy 100 fontnyi díjbevétel után 106 fontot fizettek ki tavaly az ügyfeleknek kártérítés, vagy szolgáltatás címén – közölte a Deloitte csütörtökön. Az elõzõ év összesített kárhányada ezzel szemben 120% volt.
A tanácsadó cég arra számít, hogy idén tovább javul a gépjármû-biztosítók eredménye, sõt az ágazat akár nyereségessé is válhat. A társaságok évekig szenvedtek a verseny következtében meredeken csökkenõ díjaktól, azonban 2011-ben a díjak emelkedni kezdtek a személyi sérüléses balesetek számának, ezáltal a kárkifizetések összegének szárnyalása következtében.
Az iparág azt reméli, hogy a javasolt jogszabályi változtatások, amelyek megfékeznék az ügyvédek és egyéb közvetítõk tevékenységét, gátat szabnak a növekvõ kárkifizetéseknek is.
A gépjármû-biztosítók alapvetõ tevékenységébõl származó veszteségei ellenére is nyereségesek lehetnek, a befektetésbõl származó jövedelmeknek, valamint a korábbi években képzett tartalékoknak köszönhetõen.
Nagy-Britannia legnagyobb gépjármû-biztosítói közé a Royal Bank of Scotland, az Admiral, az Aviva és az RSA sorolhatók. Az RBS direkt biztosítója, amely egyharmados piaci részesedés felett rendelkezik az idei második félévben készül részvényeit tõzsdére vinni.