Egyre több a biztosítási csalás
2011.05.31
A kárigényüket felülbecslõ emberek közül minden kilencedik azért cselekszik így állítása szerint, mert mindenki más is ezt teszi. Az AXA által, brit ügyfelek körében végzett felmérés szerint a megkérdezettek 36 százaléka nagy valószínûséggel megpróbálna magasabb kárigényt benyújtani a jogosnál.

A kutatás szerint a londoniak, a walesiek és a west mindlandiek a leghajlamosabbak a biztosítási csalásra, legalábbis a megkérdezettek válaszai alapján.

Az AXA ingatlanbiztosítási szakértõje szerint nincs kellõképpen tudatosítva az ügyfelekben, hogy minél több a biztosítási csalás, annál magasabbak a biztosítási díjak, vagyis a becsületesség hosszútávon anyagi elõnyökkel járhat a csökkenõ díjak formájában.

„Az emberek többsége úgy hiszi, a biztosítási csalás áldozat nélküli, a valóság azonban az, hogy a becsületes ügyfelek isszák meg a levét, mivel a csalások költségeit a társaságok ügyfeleikre hárítják” – közölte a szakértõ.

A jelenség természetesen nem új keletû a biztosítói szférában, az utóbbi években azonban megnövekedett a csalások száma. Ennek megfelelõen nem ritka már az a gyakorlat, hogy egy apró ponton tévesen benyújtott kárigény miatt akár a teljes kártérítési összeget megtagadja a biztosító.