Véget ér az iskolasszezon: nem árt óvatosnak lenni!
2012.06.13
Az utóbbi napokra jellemzõ esõs és viharos idõjárás ellenére sokan már a nyaralást tervezgetik, vagy a néhány nap múlva véget érõ iskolaszezon után azonnal felkerekednek, hogy megkezdjék a jól megérdemelt pihenést. Nem árt azonban fokozottan óvatosnak lenni, hiszen a KSH statisztikája szerint hagyományosan a nyári hónapokban történik a legtöbb baleset hazánkban, ilyenkor következik be a közúti balesetek 60 százaléka. A Generali Csoporthoz tartozó Europ Assistance Magyarország „AutoSOS” szolgáltatása azonnali segítséget nyújt, ha gépjármûvünkkel bajba kerülünk, sõt most az üzemanyagfutár is kisegít, ha véletlenül kevesebbet tankoltunk.

A nyaralószezon minden évben az egyik legkritikusabb idõszak a hazai és külföldi utakon. Ennek fõ okai, hogy ilyenkor a szokottnál is nagyobb a forgalom, valamint a balesetek mellett a hõség miatt gyakoribbak az elektronikai meghibásodások is. Ráadásul ebben az idõszakban olyan autóvezetõk is a volán mögé ülnek, akiknek nincs elég rutinjuk.

A KSH adatai szerint 2011 második és harmadik negyedévében 8900 személyi sérüléses baleset történt Magyarországon, ami a 2010-es esztendõ hasonló idõszakához képest minimális csökkenést mutat. Továbbra is úgy tûnik, hogy a nyári hónapokban vannak a legnagyobb veszélyben az autósok, hiszen az évek óta tartó tendencia szerint ekkor történik a legtöbb súlyos baleset.

„Sajnos továbbra is az a tapasztalatunk, hogy a megnövekedett forgalom miatt nyáron sokkal több baleset történik az utakon. Tavaly az európai országokban nyaraló honfitársainktól közel 4000 hívást kaptunk, amely esetekbõl 2400 Magyarországon történt. Az assistance szolgáltatás sok helyzetben jelenthet megoldást, az alapcsomagot pedig havonta már néhány száz forintért is megkaphatjuk. Ráadásul most egy új szolgáltatással kedveskedünk ügyfeleinknek: 10 liter benzint küldünk futárral a helyszínre, ha valakinek a saját hibájából kifogy a tankja.” – mondta Kalmár László, az Europ Assistance Magyarország vezérigazgatója.

A tavalyi évben az esetek 38%-a külföldön történt, ami több szempontból is nehezíti a bajba jutottak helyzetét. Gondoljunk csak például a nyelvi nehézségekre! Néhány hete egy olaszországi rövid túra tartogatott kellemetlen meglepetést egy háromtagú családnak, amikor véletlenül rossz üzemanyagot töltöttek az autójukba, ráadásul az ebbõl következõ mûszaki hiba csak jó pár kilométerrel távolabb jelentkezett, amikor már nehéz segítséget hívni.
„Szerencsére munkatársaink és diszpécsereink minden eshetõségre fel vannak készülve, itt is gyorsan érkezett a segítség. Az AutoSOS 14 567-es segélyvonala – eltérõen más szolgáltatóktól – önhiba esetén is díjmentes segítséget küld, vagy akár a tolmácsolásban is segít, ahogy ebben az esetben is történt.” – tette hozzá Kalmár László.

A fenti példa is jól mutatja, hogy bármikor elõfordulhat olyan helyzet, amikor jól jön a segítség az utakon. Az ADAC (Európa legnagyobb autóklubja) 2011-es felmérése szerint az autósok legtöbbje, 37,7%-a az akkumulátor, generátor, vagy az önindító miatt kerül bajba, vagy szenvedett balesetet, 10,2% hív segítséget a tengely, a fék, vagy a kormányzást segítõ alkatrészek meghibásodása miatt, és 7,4%-ra tehetõ a mechanikai meghibásodások aránya. A Generali Csoporthoz tartozó Europ Assistance Magyarország AutoSOS assistance szolgáltatásával azonban biztonságban érezhetjük magunkat, akármilyen hosszú útra is indulunk.

Az társaság 2011-ben csaknem 15 ezer esetben sietett a bajbajutott autósok segítségére. A leggyakrabban csereautót vagy taxit biztosított, de számos alkalommal gondoskodott a szállás illetve a hazautazás megszervezésérõl és költségérõl is.