A városvezetõ úgy vélte: ha a városhatártól számítanák a zónát, az azt jelentené, hogy 2013 közepétõl mindenkinek fizetni kellene, \"aki beteszi a lábát Budapestre\", a vidékrõl látogatóba érkezõ családtagoktól kezdve az Országgyûlésbe érkezõ parlamenti képviselõkig. Hozzátette: a városhatárokon \"pont semmilyen\" tömegközlekedési eszközre nem lehet átszállni.
A városvezetõ tájékoztatása szerint két behajtási zónahatárt vizsgálnak: az egyik a Hungária körútra vonatkozik, a másik egy ehhez képest szûkebb pesti városmagra, a budai oldalon a jelenlegi elképzelések szerint a Margit körút vonala lenne a határ.
A fizetendõ díjjal kapcsolatban Tarlós István jelezte: személyes álláspontja, hogy a zónában lakók ne fizessenek, mindenki más viszont viszonylag magasabb összeget, 4-500 forintot fizethetne. Hozzátette ugyanakkor, hogy nem ebben, hanem a kedvezményekben, a kedvezményezettek megállapításában lesz nehéz megegyezni.
A fõpolgármester azt is hangsúlyozta: szeretné világossá tenni, hogy az úgynevezett dugódíjat mindenképpen be kell vezetnie a fõvárosnak, ugyanis elõdje, a szabad demokrata Demszky Gábor a négyes metró uniós támogatásának feltételeként vállalta azt.
Tarlós István szólt a taxirendeletrõl is, elmondása szerint szégyen az, ami Budapesten taxi-ügyben zajlik, az autók megjelenése \"kriminális\", bizonyos helyeken alvilági módszerekkel harcolnak a piacért, ezért ezt a helyzetet meg kell oldani.
A fõpolgármester a sajtótájékoztatón, amelyet a taxis szervezetekkel folytatott tárgyalások után tartott azt mondta, néhány kérdésben engedni tudnak a szakmai szervezeteknek, ilyen a fix összegû tarifa bevezetése, és az egységes megjelenés dizájnja is. Két dologban azonban nem tudnak kompromisszumokat kötni: a rendelet elemeinek egységes idõpontban való bevezetése, illetve a mûszaki paraméterek meghatározása. Ezzel kapcsolatban jelezte: nem lehet \"méltatlan\" körülményeket teremteni.