Egy angliai ár-összehasonlító portál, a Confused.com legújabb kampányában három, játékban kiválasztott személy egy napra betörõ szerepébe bújhatott, nyereményük pedig az adott idõkeret alatt a kijelölt lakásból „eltulajdonított” tárgyak voltak.
A nyerteseket egy olyan játék során választották ki, akiket egy színész várt a bristoli vasútállomáson, hogy aztán elvigye õket egy elhagyatott házba, ahol 40 másodperc állt rendelkezésükre, hogy bezsebeljék a különbözõ berendezési tárgyakat, vagy egyéb ingóságokat.
Annak érdekében, hogy a jelenet minél hitelesebb legyen, a versenyzõk nagyon keveset tudtak a kísérletrõl, melynek során egy biztonsági szakértõ kísérte figyelemmel a játékosok lakásbeli mozgását, majd a végén tanácsokat is adott az otthonok biztonságosabbá tételével kapcsolatban – olvasható a Confusion.com közleményében.
A játékosok által „eltulajdonított” tárgyak listáját nem meglepõ módon a különféle elektronikai berendezések, tabletek, játékkonzolok és laptopok vezették.
A „betörésrõl” videó felvétel is készült, melyet egy biztonsági szakértõ elemzett, majd ezen keresztül tanácsokat fogalmazott meg a lakástulajdonosok számára, hogy miként óvhatják legjobban vagyonukat.
A kampány célja elsõsorban az volt, hogy felhívják a lakosság figyelmét a lakásbiztosítás fontosságára.