2017-re minden második új autóban lesz biztonsági telematikai eszköz
2012.10.08
A biztonsági és védelmi funkciót betöltõ telematikai eszközök gépjármûvekben történõ alkalmazása a 2012-es 10,2 százalékról 2017-re 49 százalékra fog emelkedni. A kormányzati törekvések mind Európában (eCall) mind Brazíliában (CONTRAN 245) várhatóan jelentõsen elõmozdítják a biztonsági célú telematikai eszközök használatát az elkövetkezõ öt évben – derül ki az ABI Research legfrissebb jelentésébõl.

A biztonságtechnika területén belül más egyéb szegmensekben is találhatunk közkedvelt, az ügyfelek prioritási listáján elõkelõ helyet elfoglaló alkalmazásokat, úgy mint a távdiagnosztika vagy a megelõzõ karbantartás. Ezek mind hozzájárulnak a hatékonyabb szolgáltatásnyújtáshoz és az ügyfelek elégedettségéhez.

Eddig kizárólag a gépjármûbe beépített rendszereket tartották megbízhatónak a telematikai eszközök alkalmazása terén, a Ford azonban fellépett ezen paradigma ellen, és megalkotta vészhívás-alkalmazását, méghozzá hibridtelefon alapú SYNC rendszerén keresztül, mely 2012-ben került Európába. Ezzel együtt a Ford, partnerségben a State Farm amerikai biztosítóval közösen kívánja elindítani (okos)telefonon alapuló, használat alapú biztosítási szolgáltatását az Egyesült Államokban.

A Ford mindkét esetben arra törekszik, hogy olyan, minden gépjármûben használható biztonságtelematikai eszközöket és használat alapú biztosítási konstrukciókat dobjon piacra, bármely felhasználó számára elérhetõ, plusz költségek nélkül.

Míg a biztonsági és infotainment célokat szolgáló, hálózatba kötötöbb jármûberendezések legtöbbször egy közös hardware platformon érhetõk el, a cyber-támadásoktól való fokozódó félelem miatt az autógyártók hajlanak rá, hogy a kettõt szétválasszák, azaz külön kezeljék a biztonsági célú és az infotainment szolgáltatásokat.