Mire használják az emberek a biztosítók honlapjait?
2012.10.17
Miért böngészik az emberek életbiztosítók weboldalait? Az elmúlt egy évben két funkció kapott nagyobb hangsúlyt ezeken az oldalakon: az árajánlatkérés, és a megfelelõ biztosítói ügynök megtalálása. Az Insurance Information Institute friss felmérése szerint azonban az ügyfelek leginkább azt tartanák fontosnak, hogy a honlapon ki tudják számolni a szükséges fedezeti szintet, valamint hogy útmutatást kapjanak az adott biztosítási termék megkötésének lehetõségeirõl.

{{BANNER}}A new yorki székhelyû I.I.I. biztosítási információs intézet megvizsgálta a biztosítók honlapján található fedezet-kalkulátorokat, melynek során számos problémát tártak fel.

Meglehetõsen kevés oldal nyújt például explicit támogatást az ügyfeleknek abban, hogy miként köthetnének biztosítást. A megfelelõ ügynökök kiválasztását segítõ funkciók valóban egyszerûen mûködnek, a biztosítói termékvásárláshoz azonban legtöbbször nem elégséges az útmutatás.

A helyzet tehát az, hogy nem korrelál az ügyfelek elvárása és a weboldalakra a cégek által felrakott tartalom. A biztosítók rengeteg tartalmat generálnak: különbözõ életszakaszoknak megfelelõ tartalmak, esettanulmányok, az életbiztosítások elõnyeit bemutató videók, pénzügyi információk, tõzsdehírek formájában.

Ezek ellenére még mindig nem teljesen egyértelmû, hogy az ügyfelek miért látogatnak biztosítói oldalakat. A 2000-res évek eleje óta az I.I.I. számos webes fejlesztõcsapattal folytat kommunikációt, ezekbõl, továbbá a honlapelemzésekbõl kiderült, hogy a biztosítói oldalakra történõ tartalomfeltöltést sajnos ritkán elõzi meg ügyféligény felmérés, amibõl kiderülhetne, hogy a látogató valójában mit szeretne csinálni az oldalon.

Semmi nem igazolja tehát, hogy a fõoldalra kitett céges hírekre és általános pénzügyi információkra az ügyfelek valóban kíváncsiak.

Ha tehát a biztosítók valóban energiát fektetnének az ügyféligények feltárására, a megfelelõ menük és linkek kerülhetnének kiemelt helyekre. Általában a login box, az árajánlatkérõ- és az ügynökkeresõ funkció kiemelt helyen szerepelnek, de még ez sem igaz minden biztosítói honlapra. A standard, bejáratott biztosítói holnap hiányának oka tehát legfõképpen az, hogy a cégek csak találgatják, mik az elvárások, megbízható adatok, felmérések hiányában.