Az Allianz igazi e-otthont épített fel Budapesten: november 7-ig nyitva a közönség elõtt!
2012.10.25
Az Allianz ügyfelei igényeit szem elõtt tartva valamint a megváltozott piaci és gazdasági körülmények hatására alakította ki és vezette be legújabb, minden paraméterében újszerû, innovatív e-termékét, az Allianz Online Otthonbiztosítását, amely online jellegébõl fakadóan mindkét oldalon csökkenti az adminisztrációs terheket, valós kockázatok ellen véd, az ára pedig ennek ellenére igen kedvezõ. Mindezt egy újszerû interaktív e-Otthonnal mutatja be a nagyközönség elõtt november 7-éig Budapesten.

Az Allianz felelõsséget érez abban, hogy felhívja az ügyfelek figyelmét a házakban, otthonokban leselkedõ veszélyforrásokra. A károkra való figyelem felhívás azonban nem újdonság, éppen ezért az Allianz szakított az eddig megszokott formákkal, és egy igazi otthont épített fel Budapesten, az Erzsébet téren. Az Allianz interaktív e- Otthona egy berendezett lakás, melyben az érdeklõdõk november 7-ig körbesétálhatnak, és ún. táblagéppel megnézhetik, hogy a lakás adott pontján milyen veszélyforrások lehetnek, milyen káresemények történhetnek. Legyen szó egy a tûzhelyen felejtett edényrõl, egy ablakon berepülõ focilabdáról – a helyszínen biztosított táblagépen élethû animáció mutatja meg, hogy mi is történhet ilyenkor.
{{BANNER}}
Ez az újszerû megoldás is alátámasztja, hogy a biztosítónál az e-termékeké a jövõ a nem-életbiztosítási területen, hiszen ezeknél az elektronikus ügyintézés miatt jóval alacsonyabb a költségszint, de emellett az ügyfelek igényeit is jobban kielégítik, mivel gyorsabban és kényelmesebben lehet biztosítási ügyeiket online felületeken intézni. Ennek a termékcsaládnak az elsõ tagja a 2010-ben bemutatott e-GFB volt, majd követték az online köthetõ e-Casco és e-lakásbiztosítási termékek. Az Allianz ügyfélportálon mára már több mint negyedmillió ügyfél választotta valamint használja az online szolgáltatásokat, és várakozásaink szerint a jövõben még tovább emelkedik az online ügyintézést elõnyben részesítõk száma.

„Társaságunk most újabb taggal bõvíti e-termékcsaládját és bevezeti az Allianz Online Otthonbiztosítását, amely a piacon teljesen új, online köthetõ, modulokból álló lakásbiztosítási konstrukció, amely eltérõ mértékû levonható önrésszel választható. Nem a hagyományos lakásbiztosítást váltja fel, hanem új, leginkább a pénzügyeikre tudatos ügyfeleket szólítja meg, akik teljesen más megközelítést alkalmaznak biztosításaik terén” - mondta el Horváth Andrea, az Allianz Hungária Zrt. vezérigazgató-helyettese.

Az Allianz Online Otthonbiztosítása egy 20, illetve 40 ezer forint levonásos önrésszel megköthetõ, korszerû biztosítás, amelynek az a célja, hogy a néhány ezer forintos károk – kisebb ablaküveg kitörése, kis beázás, felrobbanó kávéfõzõ – térítése helyett, versenyképes áron, valódi kockázatokra adjon teljes fedezetet. A kárrendezési költségeket magasan tartó, úgynevezett „bagatell károk” ugyanis jelentõsen megdrágítják a lakásbiztosítási konstrukciókat.

Az önrész vállalásával a biztosítási díj csökkenthetõ, hiszen ily módon a biztosító kifizetései, adminisztrációs költségei és a kockázatok egyaránt csökkennek. Gyakori jelenség, hogy a biztosítók mindössze pár ezer forintos kárkifizetéseket teljesítenek egy-egy kisebb kár kapcsán, az ügyintézés és adminisztráció díja azonban ezekben az esetekben is terheli a biztosítót.

Az Allianz Online Otthonbiztosítással a kárérték valóban összekapcsolódik a valós értékkel, azaz senkit nem érhet meglepetés, ha komolyabb kár rendezésére kerül a sor. Éppen ezért az Allianz Online Otthonbiztosítás elsõsorban azoknak a pénzügyileg tudatos, jellemzõen nagyvárosi ügyfeleknek szól, akik maguk szeretik menedzselni a pénzügyeiket, és nem ijednek meg attól, hogy kisösszegû önrészt vállaljanak azért, hogy átláthatóbb feltételek és nagyobb kárbiztonság mellett, kedvezõbb árú lakásbiztosítást köthessenek. Ráadásul úgy, hogy az önrésznek köszönhetõen megtakarított díjból olyan elemeket, technikai és életszínvonalbeli fejlõdéssel járó tárgyakat is bevonhatnak a biztosításba, amelyeket korábban termékkínálat híján nem lehetett biztosítani.

A termék kialakításánál fontos szerepet játszott az a tapasztalat is, hogy sok ügyfél az elmúlt években számos olyan kényelmi vagy költségoptimalizáló berendezést – hõszivattyút, napkollektort, medencefedést – vásárolt, amelyek biztosítására nem volt felkészülve a piac. „Mi arra biztatjuk õket, hogy már ne a klasszikus kockázatokban gondolkodjanak, hanem összkockázati (all-risk) biztosítást kössenek” - egészítette ki Horváth Andrea. Az összkockázati (all-risks) lakásbiztosítás esetében a hagyományos lakásbiztosításokkal ellentétben nem kell eligazodni a biztosító által definiált biztosítási események és azok kizárásai - azaz a nem térülõ események - sorában, hanem egy viszonylag rövid listában megtalálhatók azon káresetek, amelyekre e szerzõdések nem vonatkoznak. Mindenki életében történhetnek váratlan és kellemetlen események, az ezekbõl fakadó ismeretlen kockázatok rejtik a legnagyobb veszélyt, éppen ezért érdemes az összkockázati (all-risks) biztosítást választani, hiszen értékeink nem várt helyzetekben biztonságban tudhatók, és akkor – kis túlzással – az sem okozhat problémát, ha a mûértéket képviselõ váza törik vagy a pezsgõs dugó véletlenül a plafonban áll meg, feltéve természetesen, hogy ezek a vagyontárgyak biztosítottak.

A termék három csomagban – Alap, Optimum, és Komplex – érhetõ el, amelyekhez a választott változatnak megfelelõ szintû assistance szolgáltatás tartozik. Ami pedig a biztosítás árképzését illeti, nem túlzás azt mondani, hogy piaci viszonylatban igen kedvezõ az Allianz Online Otthonbiztosítása.

A Komplex csomag valamennyi biztosítási kockázatra kiterjed, az Optimum csomag elemein túl a biztosított vagyontárgyakat ért bármilyen kárra fedezetet nyújt, a szerzõdési feltételekben meghatározott kizárások kivételével. Az Assistance Komplex biztosítás által nyújtott szolgáltatások keretében a biztosító például a vészhelyzet elhárításának érdekében szakembert küld a káresemény helyszínére, de a komplex szolgáltatás része az is, hogy ha a biztosított baleset miatt kórházba kényszerül, megoldjuk háziállatainak ellátását, segítséget nyújtunk a kórházi kezelést követõ otthonápolásban. Téríti továbbá a használhatatlanná vált személyi okmányok újraigénylése során felmerült költségeket is, vagy ez elektronikai eszközök adathordozóinak sérülése esetén az adathelyreállítás költségét.

Az Optimum csomag az összetettebb igényekkel rendelkezõk számára az Alap csomag elemein túl vandalizmus, tetõ- és panelhézagbeázás - ami kiterjed a nyílászárók meghibásodott, elöregedett szigetelésén beszivárgó csapadékvíz okozta károkra is -, fagyasztott élelmiszerek megromlásából eredõ kár esetén is védelmet nyújt, továbbá Assistance Optimum biztosítási elemet is tartalmaz. Az Alap csomag 20 féle alapfedezet mellett általános és épülettulajdonosi felelõsségbiztosítási elemet tartalmaz.

„Büszkék vagyunk újításainkra, amivel napjaink technológiai fejlõdésével összhangban még magasabb szinten szolgáljuk ki ügyfeleinket, kapcsolattartásunk és kommunikációnk velük messze túlmutat a már megszokott megoldásokon. Ez vezérelt minket abban, hogy egy, a magyar piacon egyedülálló innovatív megoldással vezessük be az új Allianz Online Otthonbiztosítást. Számítunk az elõször szerzõdõkre, az új lakásszerzõkre, azokra, akik a hitelüket visszafizetve modern biztosítási konstrukciót keresnek, akik valós értéken és valós kockázatokat lefedõ biztosítást szeretnének, illetve azokra, akik eddig nem találták meg ilyen jellegû igényeikre az optimális biztosítási megoldást” – tette hozzá a vezérigazgató-helyettes.