Van még lejjebb
{{BANNER}}Bár a kotelezo.hu oldalain már az elõzõ kampány alatt is csupán 13 ezer forint volt az éves kötelezõs átlagdíj (ez még a 30 százalékos baleseti adóval megfejelve is alig elegendõ egy 40 literes benzintank egyszeri feltöltésére), az idei kampányban könnyen még tovább eshetnek a díjak. Ilyen árszint mellett a legjobb ajánlatok között legfeljebb pár száz forintos eltérések vannak, ezért a váltók száma az idén valószínûleg a tavalyi 730 ezres szint alatt marad.
Ami miatt legalább egy kalkulációt mégis érdemes az idén is végigfuttatni:
- A biztosítók többsége rendszerint kedvezõbb díjakat kínál új ügyfeleinek, mint a meglévõeknek. Nem szükséges tehát biztosítót váltani, a tavalyi kampányban is minden harmadik autós a saját biztosítójánál kötötte újra szerzõdését – jóval kedvezõbb áron
- Fõként a kötelezõ mellett más biztosítással nem rendelkezõk számára kiváló lehetõség a kampány arra, hogy olcsón további biztosításhoz juthassanak. Egyre több biztosító kínál a nála kötött kötelezõ biztosítás mellé máskor nem elérhetõ kedvezménnyel kiegészítõ biztosítást, teljes vagy minicascót, illetve más fedezetet nyújtó szolgáltatást.
- A díjfizetés módjával további díjelõnyre tehetünk szert egyes biztosítóknál: a kotelezo.hu oldalain a negyedéves díjfizetéssel tarifálóknak csak 11 százaléka, míg az éves díjfizetést választóknak 35 százaléka talált 8 ezer forintnál olcsóbb ajánlatot.
„Egy online kalkulációra fordított néhány percnyi idõt mindenkinek megér, hogy megbizonyosodjon róla, továbbra is jó választás-e számára a meglévõ kötelezõ biztosítását szolgáltató biztosítója – vonja le a következtetést Baksa Melinda, a kotelezo.hu ügyvezetõje.
Kiknek van esélyük az élbolyba kerülni az idei kampányban?
A dobogóra esélyes biztosítók ABC-sorrendben: Allianz, Astra, Genertel, KÖBE, Posta
Az Allianz a tavalyi kampányban jóval óvatosabb árazást alkalmazott, mint a 2010-es sikeres szereplésekor, emiatt jelentõsen veszített is még mindig óriási ügyfélállományából. A társaság az idén jelentõs szervezeti költségcsökkentéseket hajtott végre, hatékonyabb struktúrával a háta mögött az idén ismét merészebb árazást alkalmazhat – fõként a már korábban is alkalmazott egfb-vel. Nem feltétlenül a legkedvezõbb díjat próbálja majd kínálni: a piaci mérete és ismertsége miatti bizalom sokszor a kalkulációk második-harmadik helyérõl is befutóvá teszi ajánlatait.
Az Astra két éve friss piaci szereplõként tarolt, a tavalyi kampányban elsõdleges célja az ügyfélállományának megtisztítása volt a kockázatosabb ügyfélkörtõl. Az idén ismét nagyobb lendülettel vehet részt a versenyben, könnyen bekerülhet a 3-4 legnépszerûbb biztosító közé.
A Genertel kis korábbi megingás után tavaly ismét a legtöbb ügyfelet szerzõ biztosítók körébe került. Az egyik olyan biztosító volt, amelyik az ügyfélszerzésben komolyan épített a kiegészítõ termékek által nyújtott elõnyökre is. A direktbiztosító ezt a sikeresnek bizonyult stratégiáját vélhetõen az idei évben is folytatni fogja.
A jelenleg egyetlen kötelezõt hirdetõ biztosító egyesület, a KÖBE kedvezõ díjaival évek óta sikeresen folytatja csendes építkezését. Az általa megcélzott szegmens az idén is kedvezõ díjakat, valamint a tavalyi defektbiztosítás mintájára ismét új, innovatív kiegészítõ biztosítások piacra dobását remélheti tõle.
Hosszú évek kampánybeli szürkesége után a Posta az elmúlt évben jelentõs sikereket ért el: kedvezõ díjakkal számottevõen bõvíteni tudta ügyfélkörét. Mivel mindezt ráadásul viszonylag kedvezõ összetételû ügyfélportfolió mellet érte el, jó esélye van rá, hogy a sikertörténetet az idén is folytatni tudja majd.
Akik egy-egy részpiacot igyekeznek majd elfoglalni
A tavaly a kgfb-piacra lépõ CIG továbbra is fõként a vállalati-intézményi flottákat tekinti majd elsõdleges célcsoportjának, miközben a lakossági ügyfeleknek legfeljebb együttkötési csomagokat kínál majd.
A Generali-Providencia láthatóan a tanácsadói értékesítést helyezte stratégiájának fókuszába minden területen, ennek megfelelõen díjait nem az online versenyhez igazítja majd. Jelentõs piaci súlya és imázsa folytán azonban ügyfeleinek túlnyomó részét így is képes lehet megtartani.
A K&H két egymást követõ évben is az élbolyban végzett az új ügyfelek számát tekintve, és bár tavaly már sok ügyfél pártolt el tõle, valószínûleg folytatni fogja a portfolió-tisztítást. Eközben fõként a kedvezõ kártörténeti múlttal rendelkezõ autósok közül számíthatnak rá, hogy idén is vonzó ajánlatot kapnak ettõl a biztosítótól.
Kikbõl lehetnek sereghajtók?
A kgfb-piac alakulását folyamatosan nyomon követõk gyakran találkozhatnak egy-egy biztosító esetében kétéves ciklus szerint változó díjstratégiával. Ilyenkor egy-egy erõs, jelentõs számú új ügyfelet eredményezõ esztendõ után a megnövekvõ kárhányad ellensúlyozása érdekében óvatosabb díjpolitikát folytat. Vélhetõen e kétéves ciklus alsó szakaszába lép idén az Uniqa, amely tavalyi, 10 ezer forint alatti átlagdíjával megszerzett jelentõs ügyfélkörét az idei évben várhatóan igyekszik alaposan megszûrni majd.
Az Aegon immár évek óta láthatóan elsõsorban nem az év végi kampányra, hanem az évközben váltók egyre gyarapodó táborára koncentrál, ezért az idei év végén sem várható, hogy bõvíteni fogja majd ügyfélportfolióját.
A Groupama-Garancia próbál lépést tartani versenytársaival, tavaly ez a cég is bevezetett egy direkt kgfb-díjat, amelynek mértéke azonban szintén nem bizonyult versenyképesnek. A társaság várhatóan az idén sem szakít óvatos árképzésével, ami ezen a roppant árérzékeny piacon nem kecsegtet sok sikerrel.
Akik folyamatosan kerülik a reflektorfényt
Az MKB és a Signal is okozhatnak ugyan meglepetést, de eddigi szereplésük alapján várhatóan továbbra sem fogják alapvetõen megmozgatni a piacot. Ugyanez vonatkozhat az Unionra is, amely korábban sem tekintette kiemelt célterületnek a kgfb-t, legfeljebb kis, speciális szegmensekre (pl. segédmotor-kerékpárok) fókuszált.
Aki az év meglepetése lehet
A Wáberer (korábban: Wabard) a közelmúltban nem csupán nevet, hanem stratégiát is váltott, a megújult cég az idén a kgfb-versenyben is könnyen kirukkolhat olyan, rá korábban nem jellemzõ termékkel, ami kisebb-nagyobb mértékben megmozgathatja a piacot.