Többen kötöttek idén a PBA.hu oldalán, mint tavaly ilyenkor; ez annak is köszönhetõ, hogy a temetõi látogatások után maradt még pár nap a hosszú hétvégébõl, ami alatt a leggyorsabbak már körbe is néztek az alkusz oldalán és meg is kötötték a tavalyinál kedvezõbb kötelezõ biztosításukat.
A díjak megint csökkentek tavalyhoz képest – idén 11.000 Ft körül alakulhat az átlagdíj -, ez részben magyarázható azzal, hogy a drágább üzemanyag következtében kevesebben ülnek autóba, illetve a szigorúbb KRESZ szabályok következményei miatt óvatosabban is vezetnek, ezáltal csökkent a károk száma (azaz, valószínûleg javult a biztosítók kárhányada). Az éves egyszeri inkasszós díjfizetéssel pedig akár 30%-os kedvezményhez lehet hozzájutni.
A tudatos „folyamatosan váltó” autósok most 15-20%-kal olcsóbb díjakat is találnak, ez nagyságrendileg 3.000 Ft körüli megtakarítást jelent számukra éves szinten, amely átlagosan mindössze 150 km-re elegendõ üzemanyag költségüket fedezi.
„ A gépjármû tulajdonosok jobban járnak, ha ez az összeget arra használják fel, hogy a kötelezõjük mellé egy olyan kiegészítõ terméket választanak, amely elérhetõ áron hasznos pluszszolgáltatást nyújt számukra.” – mondta dr. Vass Gábor, a PBA Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetõje. –„ Ilyen például a PBA szélvédõ biztosítása, amely arra az esetre nyújt megoldást, hogy casco biztosítás hiányában, kõfelverõdés vagy szélvédõ sérülés esetén ne a károsultnak kelljen kifizetni az akár több tízezres javítást, cserét, ha ismeretlen a károkozó személye.”- tette hozzá a szakértõ.
Jelentõsebb összeget takaríthat meg az a gépjármû tulajdonos, akit általában hidegen hagy a kampány zaja és évek óta hûségesen kitart biztosítója mellett. A PBA számításai szerint a 2010 óta nem váltók most akár felezhetik is az éves kötelezõ díjukat, ha feladják a hûségnyilatkozatukat.
A nyertes biztosítók
A PBA.hu portálon az eddigi kötések alapján négy biztosító van az élvonalban; a K&H, a Wáberer, a Genertel és a KÖBE. Miközben a Genertel, a KÖBE és a Wáberer (tavaly Wabard néven) tavaly is a kampány gyõztesei közé tartozott, a K&H úgy tûnik, hogy változtatott az elõzõ évben a lemaradását okozó stratégiáján.
„Ha földrazi megoszlás szerint nézzük az idei kampány eddigi online kötéseit a portálunkon, akkor Budapesten sorrendben a Waberer, a K&H és az Aegon vezet, míg vidéken a dobogós helyezések ettõl némileg eltérnek; itt a K&H vezet , õt követi a Wabere és a Genertel.” – emelte ki dr. Vass Gábor.