A javítási költségekben szereplõ áfa felének visszaigényelhetõsége, illetve a kötelezõ biztosítás alapján fizetendõ javítási díj számlához kötése, a legális szervizekbe tereli az autósokat, ezért üdvözli a szabályok ilyen változását közleményében a Magyar Gépjármûimportõrök Egyesülete és a szervizeket tömörítõ Autós Nagykoalíció. A változásokat adótörvény-módosítások sorában hétfõn fogadta el az Országgyûlés.
A kötelezõ gépjármû felelõsségbiztosítási (kgfb) törvény pedig úgy módosult, hogy a biztosító csak a javító által kiállított számla alapján fizetheti ki a kártalanítási összeget.
Ami jó az egyik félnek, az rossz a másiknak: a múlt heti biztosítási konferencián hangzott el az, hogy a törvényhozásban gyakran lobbi-érdekek alapján születnek a szabályok.
A biztosítók egy éve már \"visszaverték\" ezt a szabályt, mivel az növeli az adminisztrációjukat, és lassítja a kifizetést.
Jelenleg a hibrid autók regisztrációs adóját a hatóság úgy számolja ki, hogy a korszerûtlen belsõégésû motorral ellátott autók adója alacsonyabb, mint a moderneké. A közlemény méltatja, hogy a jövõben a hibrid személyautók regisztrációs adóját egységesen - a belsõégésû motor teljesítményétõl, és korától függetlenül - kell meghatározni. A kizárólag elektromos hajtású gépkocsik után pedig nem kell regisztrációs adót fizetni.