A nagyobb összegű műszaki cikkek népszerű ajándékötletek, főként a karácsonyi ünnepeket megelőzően, ezért a kereslet növekedésével párhuzamosan különböző akciós ajánlatokkal is találkozhat a vásárló. Nem csupán a kedvezményekkel járhat azonban jól, érdemes előrelátónak lenni a termék későbbi védelmét illetően is, hiszen a gyári garancián túli védelem kifejezetten előnyös konstrukcióként érhető el a piacon. Ez az úgynevezett kiterjesztett garancia, amellyel jelentős összegeket spórolhatunk meg, hiszen adott műszaki cikk esetében, az eredeti gyártói garancia időtartamától függően akár 4 évig is költségmentesen kaphatjuk meg a szerviz szolgáltatásait.
A gyári garancia lejárta után sok fejtörést okozhat, ha a gép meghibásodik, szervizbe kell vinni, esetleg baleset következtében megsérül, ezek ugyanis sokszor borsos kiadást jelenthetnek. „Murphy törvénye” szerint pedig nagy eséllyel éppen a gyári garancia lejárta után következik be a meghibásodás, vagy történik valami eszközünkkel, melyet ezekben az esetekben a magunk költségén tudunk csak megjavíttatni.
„A legtöbb márka vásárlásakor igényelhető úgynevezett kiterjesztett garancia, amellyel – a gyártói garancia tartamától függően akár 1-4 évvel is meghosszabbíthatjuk a termékre vonatkozó védelmet, a gyári garancián felül. A szolgáltatás biztosítja a meghibásodott termék javítását és bizonyos esetekben szállítását is, ha a javítás nem lehetséges, akkor ugyanolyan típusú, vagy azonos műszaki paraméterekkel rendelkező termékre cserélik ki.” – mondta Tóth István, az UNION Biztosító nem-életbiztosítási igazgatósági tagja.
Nem csak a hibásan működő gépek javításának finanszírozása oldható meg költségmentesen ezzel a konstrukcióval, hanem a megfelelő csomag kiválasztása esetén a balesetek következtében kialakult sérülések költségeit is fedezi. Olyan esetekben például, ha egy falra szerelhető tévé rögzítéskor leesik, a szolgáltatás téríti a balesetből eredő kárt. A megvásárolt termék árának töredékéért vásárolható meg a szolgáltatás, akár kisgépekről, akár nagyobb értékű műszaki cikkekről van szó. A vásárlás alkalmával igényelhető abban a műszaki cikkeket árusító üzletben, áruházban vagy akár hipermarketben, ahol a terméket vettük.
A szolgáltatás lényegében egy biztosítási konstrukcióra épül, amely fedezi a gyártói garancia lejárta után sérült vagy hibásan működő termékek bizonyos esetekben történő szállítását és szervizköltségeit is. A kiterjesztett garancia hátterében álló biztosítási szolgáltatás egyik hazai szakértője az UNION Biztosító.
A vásárló telefonon jelenti be a problémát, innentől pedig minden, a szervizzel kapcsolatos teendőt átvállalnak, a biztosítás pedig fedezi a költségeket. Akár a vásárló otthonában is sor kerülhet a javításra, amennyiben ez nem igényel szállítást.
Érdemes a vásárláskor tájékozódni a biztosítási csomagokkal kapcsolatban, hiszen tetemes összeget takaríthatunk meg, ha az eszköz felmondja a szolgálatot, vagy megsérül.