„Noha a magyar gyakorlatban még átlagosan csupán másfél millió forintra rúg a személyi sérülések esetén kifizetett kártérítés, a fejlõdõ és ezért egyre drágábbá váló gyógyászati módszerek hatására folyamatosan közelítjük a nyugat-európai szintet, ahol nem ritka a 30-40 millió kárösszeg sem – figyelmeztet Petar Dobric, a a Genertel nemzetközi és direkt értékesítésért felelõs igazgatója. – Rengeteget kockáztat tehát az az autós, aki nem köti meg az idei kampányban már átlagosan havi ezer forintért megköthetõ kötelezõ biztosítást, amely ezt az anyagi kockázatot is átvállalja tõle.”
Felmerül a kérdés, hogy ilyenkor a vétlen autós mennyire lesz kiszolgáltatva a károkozó fizetõképességének? Szerencsére semennyire, ilyen esetekre hozták ugyanis létre a MABISZ Kártalanítási Számláját, amely minden olyan káresemény esetén helyt áll, amikor a vétkes fél nem rendelkezik kgfb-vel. Õ persze nem ússza meg ilyen könnyen, mivel nem csak a kártérítés teljes összegét, hanem a kapcsolódó egyéb költségeket is utólag meg kell térítenie.
Bár a jármûvekben okozott károk nagysága töredékét jelenti a személyi sérülés során felmerülõ költségeknek, szintén nem kis összegekrõl van szó, ráadásul sokkal gyakrabban merülnek fel. A nemzetközi Generali csoport 2011-es adatai szerint a magyar kifizetett átlagkár 270 ezer forintos mértéke az EU országok listájának végén foglal helyet.
2012.12.18
A MABISZ 3. negyedéves fedezetlenségi vizsgálatának adatai szerint a forgalomban lévõ közel 4,2 millió jármûbõl 256 ezerre nem kötötték meg a jogszabály által elõírt kötelezõ biztosítást. A több mint hat százaléknyi bliccelõ nem csupán a fedezetlenségi díj és az elmaradt összeg egyösszegû befizetését kockáztatja, hanem ennél sokkal többet: egy általa okozott személyi sérüléses baleset akár élete végéig adósságba döntheti õt és családját.