Ez volt a megállapítása annak a GfK által készített felmérésnek, melyet a Zurich Insurance Group nevében, hét európai országban végzett el.
Ha takarékoskodásról, a családi költségvetés megszorításáról van szó, a svájciak, németek és oroszok leginkább az étteremre, vacsorára fordított összeget hajlandóak megvágni –derül ki a felmérésbõl. Az osztrákok, portugálok és spanyolok az utazásra fordított kiadásokat, az olaszok pedig a ruházati és divatcikkekre fordított összegeket csökkentenék.
A svájciak, németek és oroszok negyede, az osztrákoknak pedig közel harmada lenne hajlandó kevesebbet költeni autójára, motorkerékpárjára. Ugyanakkor biztosításra, oktatásra és lakásbérletre nem szívesen költetnének kevesebbet, mivel ezeket inkább alapvetõ, mint luxuskiadásoknak tekintik.
A válaszadók minden országban egyetértettek abban, hogy a gazdasági válság ellenére a jó biztosítási konstrukciók iránti igény nem változott. A mediterrán országokban és Svájcban megkérdezettek több mint 91%-a azt mondta, hogy még akkor is fenntartaná meglévõ biztosítási szerzõdéseit, ha a családi költségvetést meg kellene vágnia.
Még Oroszországban is, ahol a megkérdezettek legnagyobb százaléka mondta az, hogy csökkentené biztosítási kiadásait, mindössze 82% tenne így.
Érdekes képet festenek azonban a válaszok az egyes biztosítási területek esetében. Az oroszok és spanyolok többsége nem fukarkodna a gépjármû-biztosításán, ezzel szemben az osztrákok igen nagy valószínûséggel ezen a területen spórolnának, ha a biztosításra fordított összegen kellene csökkenteniük.
Az olaszok a balesetbiztosítást, míg a portugálok az ingóságokra is kiterjedõ lakásbiztosítást tartják a legfontosabbnak, a svájciak és németek pedig felelõsségbiztosításukról mondanának le legutoljára.
Ha mindenképp csökkenteniük kellene a biztosítási kiadásaikat, akkor a svájciak, portugálok és németek valószínûleg az életbiztosítást választanák, a spanyolok az egészségbiztosítást, az oroszok és olaszok pedig a lopás- és tûzkár esetén teljesítõ vagyonbiztosítást választanák.