Habár a globális biztosítótársaságok vezérigazgatói általában optimisták a következõ évek bevételnövekedését illetõen, egyéb kihívásoktól azonban tartanak, így például eltolódásra számítanak a fogyasztók biztosítási kiadásaiban – állítja a PwC. Ahhoz, hogy ezekkel a kihívásokkal megbírkózzanak, a biztosítók az ügyfélszolgálati fejlesztések növelésére, új technológiák fejelsztésére és tehetséggondozásra kívánják helyezni a hangsúlyt a jövõben – derül ki a megkérdezett biztosítóvezérek válaszaiból.
A PriceWaterhouseCoopers 92 biztostíási vezérigazgatót kérdezett meg, mintegy 39 országban egy olyan kutatássorozat részeként, melynek során mintegy 68 ország, 1330 vezérigazgatójával készít interjút a tanácsadó cég, számos iparágat lefedve.
A biztosítási iparág vezetõinek 86%-a tervezi azt, hogy a következõ 12 hónapban növelni fogja technológiai beruházásait, amely jóval nagyobb arány, mint a PwC felmérésében szereplõ 19 kereskedelmi iparág bármelyikében. A kommunikáció az egyedüli olyan szektor, ahol a megkérdezett vezérigazgatók több mint 80%-a tervez technológiai beruházásokat.
A PwC szerint a felmérés is igazolja, hogy mennyire fontos szerepet játszik a technológia abban, hogy a biztosítók megfelelõ betekintést nyerjenek és mûködésükben kellõen gyors reakcióra legyenek képesek, ami egy ügyfél-központú stratégiához elengedhetetlen képesség. Utóbbi magában foglalja a versenyképes fejlesztéseket, az alaposabb kockázatfelmérést, és megfelelõ ügyfél-profil alkotást, valamint az új ügyfelek bevonzását.
Meglepõ módon a legtöbb vezérigazgató azt állította, hogy nem aggódik a gyors technológiai változás, illetve az új belépõk által jelentett fenyegetés miatt, sõt, néhány biztosító már jelenleg is új adatforrásokat és analitikai technikákat alkalmaz döntéshozatala során – állapítja meg a jelentés.