Családi vállalatok a nemzeti összértékben - összefogásra van szükség
2013.02.20
Az összefogás szerepe megkérdõjelezhetetlen, aminek szellemében a Felelõs Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület (FBN-H), a Hungarikum Szövetség, illetve a „Magyar Termék” Nonprofit Kft. a jövõben szorosabb együttmûködésre törekszik annak érdekében, hogy gazdasági-társadalmi szempontok mentén erõsítse egymás célkitûzésit, így a hazai értékeket. A pozitív, reális képet adó országimázs felépítése, a hazai cégek, értékteremtõ magyar családi vállalkozások erõsítése, illetve védelme kiemelt jelentõségû mind gazdasági, mind társadalmi szempontból.

Az FBN-H együttmûködési törekvése érthetõ azon célok és értékek mentén, amelyek az egyesület megalakulásakor határozták meg elsõdleges küldetését. A hosszútávon felelõs magyar családi vállalatok gazdasági és társadalmi értékteremtésének támogatása kiemelt prioritás a szervezet számára, legfontosabb értékei közé sorolja a közösségteremtést; érdekképviseletet; értékmegõrzést; de legalább ennyire fontos az elkötelezettség a magyar piac iránt. Rudas László, az egyesület elnöke szerint kulcskérdés, hogy megismerjük, elismerjük, és támogassuk a magyar vállalatok, a magyar sportolók, vagy egyéb ágazatban élenjáró magyarok teljesítményét, és eredményeit. „Gyakran nem is tudjuk, mit produkál egy-egy magyar vállalat, vagy magyar sportoló, miközben a nemzetközi színtereken kiemelkedõ eredményeket érnek a saját területükön. „Bizonyára sokan hallottunk már kis tenger nélküli hazánk kiváló tengerészeirõl, akik átszelték az óceánt. De kevesebben hallottak arról, hogy például a sporthajó, karbon árboc gyártás szellemi központja Martonvásáron van, vagy arról, hogy a magyar hajók teljesítménye nemzetközi versenyeken is kiemelkedõ.” – említi Rudas László.

Egyesületünk is számos olyan tagot tart nyilván, aki sokak által nem ismert teljesítményt tud felmutatni az országhatárokon belül, amire úgy gondolom fel kell hívnunk a figyelmet, és összefogással kell támogatnunk, hogy ezek a cégek, sportolók vagy mûvészek továbbra is támogathassák a magyar értékeket.” – fejtette ki az FBN-H elnöke.

Az eredeti tõkefelhalmozás megerõsítése a társadalmi stabilitás megõrzésének szempontjából is nélkülözhetetlen, ezért tennünk kell érte, hogy támogassuk a magyar gazdaságot, a magyar cégeket, a magyar termékeket, amelyek elõállítása során közvetve szintén a magyar nemzeti össztermék javára tudunk javakat fordítani – véli Kürti Tamás, az FBN-H alelnöke, aki szerint a három szervezet közötti együttmûködés a szinergiák kihasználása miatt fontos. „Mivel a céljaink, és az értékeink jórészt azonosak, fel kell hívnunk egymás figyelmét, és össze kell fognunk, hogy a nemzet számára kiemelkedõ eredményeket érhessünk el.” – véli az egyesület alelnöke.

A hungarikum törvény stratégiájának alkotója, a Hungarikum Szövetség (HUSZ) elnöke, Birinyi József arra hívta fel a figyelmet, hogy kiemelkedõ értékeink számbavétele, minõsített védelme, segítése alapja a megalapozott önbecsülésnek, hitelességnek, megbecsülésnek, a sikeres és felelõs vállalkozásnak, a gazdasági és mentális felemelkedésnek. A hungarikumok, a magyarság által önmagával, és világ által a magyarsággal azonosított kiemelkedõ „magyar érték világlépték” teljesítmények. Az egyesület tagjai közül többen hungarikum alkotók, kiemelkedõ értékteremtõk. „Csúcsteljesítményeink, a hungarikumok, gazdaságunk és a világban való ismertségünk katalizátorai. Az FBN-H mintaértékû szerepvállalása, kezdeményezése, a Magyar Termék Nonprofit Kft. hazai termékeket, szolgáltatásokat segítõ programja, a Hungarikum Szövetség - Érték a mérték - céljának kiteljesítése garancia a három szervezet egymást erõsítõ, sikeres együttmûködéséhez” – mondta Birinyi József.

Mindezek mentén az, hogy valóban tudjuk, és ismerjük, illetve megismertessük mi az ami valóban magyarnak számít, nem kis feladatot jelent a gyártóknak, a vállalkozásoknak. A magyar termék minõsítésének szempontjából kiemelkedõen fontos egy egységes, a megjelenésében is tartalmat hordozó védjegyrendszer használata, a piaci szereplõk egységes kommunikációja, valamint egy szigorú termékminõsítési rendszer kialakítása – hívja fel a figyelmet Kecskeméti Attila, a „Magyar Termék” Nonprofit Kft. ügyvezetõje. „A Felelõs Családi Vállalkozások Magyarországi Egyesületével való szorosabb együttmûködést üdvözlöm azért is, mert tagjaik Magyarországon teremtenek komoly értékeket, ezt pedig úgy gondolom büszkén kell, hogy hirdessék, hiszen ez adja társadalmi mûködésünk alapját.”