A pályázatokat a kiírók által felkért fogyasztóvédelmi és biztosítási szakemberekbõl, szakújságírókból, valamint a MABISZ által delegált szakemberbõl álló zsûri értékeli, elõre rögzített szempontok alapján.
Siklósi Máté, a Tetszett Magyar Fogyasztóvédelmi Elégedettségi Monitor Kft. ügyvezetõje elmondta: a tavalyi tapasztalatok alapján több ponton módosultak a kiírás és az értékelés szempontjai is. A pályázóknak tíz helyett hét kifejtendõ kérdésben kell bemutatniuk, hogy üzletmenetük, tevékenységük különbözõ területein milyen intézkedéseket hoztak ügyfeleik kényelme, biztonsága érdekében.
Siklósi Máté közölte: a pályázatok elbírálása során a korábbinál nagyobb hangsúlyt fordítanak majd a társaságok fogyasztóvédelmi statisztikáinak, illetve a panaszügyek, a PSZÁF határozatok és bírságok elemzésére, valamint a Pénzügyi Békéltetõ Testülettel folytatott együttmûködésre.
Az eredményhirdetés május 15-én lesz, a gyõztes egy évig használhatja a védjegyként is bejegyzett, az Év Fogyasztóbarát Biztosítója címet. A díjat tavaly a K&H Biztosító nyerte.
2013.03.05
Második alkalommal hirdeti meg az Év fogyasztóbarát biztosítója pályázatot a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF), a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ), a Fogyasztóvédõk Magyarországi Egyesülete és a Tetszett Magyar Fogyasztóvédelmi Elégedettségi Monitor Kft. A díj célja az, hogy a biztosítók az üzleteik kialakítása során minél jobban vegyék figyelembe a fogyasztók érdekeit - közölték a pályázatot meghirdetõk az MTI-vel.