Az idén harmadik alkalommal hirdették meg az „Az Év Fogyasztóbarát Biztosítója” pályázatot, amely a legjobb szolgáltatást a legmagasabb színvonalon nyújtó cégek közötti rangsort állítja fel. A független szakmai zsûri értékelése alapján 2014-ben az Allianz Hungária Zrt. nyerte el a legkiemelkedõbb fogyasztóbarát gyakorlattal rendelkezõ biztosítási intézetnek járó „Az Év Fogyasztóbarát Biztosítója” díjat.
„Büszkék vagyunk „Az Év Fogyasztóbarát Biztosítója” díjra, amely hûen tükrözi azokat az erõfeszítéseinket, amelyeket ügyfeleink elégedettségének növelése érdekében teszünk nap mint nap, és igazolja, hogy a fogyasztóvédelem nem csak egy jól hangzó szlogen az Allianz életében, hanem munkánk szerves része. Ez az elismerés is arra ösztönöz minket, hogy tovább folytassuk az ügyfélelégedettség területén végzett aktivitásunkat” – mondta el Kisbenedek Péter, az Allianz Hungária Zrt. elnök-vezérigazgatója
„Az Év Fogyasztóbarát Biztosítója” pályázat során elsõsorban az ügyfelekkel való kapcsolattartás és a panaszkezelés minõségét mérték, de fontos szerep jutott az értékesítõk ügyfélbarát oktatásának, az ügyfelek széleskörû tájékoztatásának, a fogyatékkal élõk kiszolgálásának és a vállalati társadalmi felelõsségvállalásnak is. Mindezen mutatók mellett a szerzõdésszámra jutó ügyfélpanaszt és a fogyasztóvédelmi bírságokat is pontozták.
Az Allianz Hungária évek óta kiemelt figyelmet fordít a fogyasztóvédelemre, arra, hogy az ügyfelek minden szempontból elégedettek legyenek szolgáltatásaikkal és ügyintézésükkel. Ennek gyakorlati megvalósítása érdekében számos kezdeményezést indítottak útjára, amelyekkel jelentõs javulást értek el ügyfélkiszolgálásuk, külsõ megítélésük terén.
„Folyamatosan mérjük ügyfeleink elégedettségét, ellenõrizzük kiszolgálásuk minõségét, akciókat, kezdeményezéseket indítunk a külsõ és belsõ ügyfélkiszolgálás növelésére és képzési rendszerünknek is egyik alapeleme a fogyasztóvédelem témaköre. A minõségi ügyfélkiszolgálás terén tett lépéseink egy folyamatos munka részei, melynek célja, hogy a felelõs szolgáltatói szemlélet a vállalati kultúránk meghatározó elemévé váljon, és az ügyfeleinket érintõ valamennyi tevékenységünk szerves részét képezze” – foglalta össze Kisbenedek Péter.