A biztosítással rendelkezõk az 5-ös skálán átlagosan 4-re értékelték a biztosítók munkatársait, mint „a biztosítási ügyeikkel kapcsolatos hiteles forrást”. A családtagok, barátok és ismerõsök, valamint a pénzügyi tanácsadók és biztosításközvetítõk hitelességének megítélése szintén magasnak mondható, õket az ügyfelek 3,6-3,7-es átlagúra értékelték. A médiában megjelenõ információk, illetve a reklámok, hirdetések hitelessége ugyanakkor a megkérdezettek körében jóval alacsonyabb szinten, 2,9-en, illetve 2,6-on áll a felmérés szerint.
Bár az ügyfelek bizalma pozitívan érinti a biztosításközvetítõket, a fizetõképes kereslet visszaesése, a gazdaság gyengélkedése mind a biztosítókat képviselõ, úgynevezett függõ közvetítõk, mind a független közvetítõk – alkuszok, többes ügynökök – tevékenységére kedvezõtlenül hatott az elmúlt idõszakban. Ennek egyértelmû jeleként alig több mint egy év alatt jelentõsen csökkent a nyilvántartásban szereplõ közvetítõ személyek száma. Ez azonban nem a közvetítõk tevékenységének „hatékonyságnövekedése” miatt következett be, mivel nemcsak a közvetítõi létszám, hanem a biztosítási szerzõdések száma is csökkent.
Miközben a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyetének (PSZÁF) nyilvántartásában 2012 negyedik negyedévében még több mint 33 ezer aktív biztosításközvetítõ személy szerepelt, mára ez a létszám 29 és fél ezerre csökkent. A visszaesés kissé nagyobb mértékben érintette a függgetlen biztosításközvetítõket – körükben 12 százalékkal csökkent a regisztrált személyek száma -, míg a függõ közvetítõk létszáma 10 százalékkal mérséklõdött.