A hazai közlekedésben tulajdonképpen kétféle biztosításról lehet beszélni - mondta el Németh Péter, a CLB Független Biztosítási Alkusz Kft. értékesítési és kommunikációs igazgatója - az egyik a társaság felelõsségbiztosítása, a másik pedig a jegyekhez kapcsolt utas-, illetve balesetbiztosítás. Elõbbi a közlekedési cégek– köztük a BKK, Volán, MÁV –hanyagságából, hibájából, illetve mûszaki okból bekövetkezett balesetekkor érvényes. A társaságok minden ilyen esetben, egyedi bejelentés alapján, felelõsséget vállalnak – tette hozzá a szakember.
Németh Péter hangsúlyozta, a menetjegyhez kapcsolódó biztosításoknál más a helyzet. A Volánnak és a MÁV-nak van ilyen szolgáltatása, a BKK azonban tavaly decemberben felmondta a vonatkozó szerzõdését a vele partnerségben lévõ biztosítóval. Most tehát a Budapesten és környékén közlekedõk menetjegye, bérlete mögött nincs biztosítás.
A légi utasok jogai kapcsán Kispál Edit hangsúlyozta: az Európai Bíróság már több döntésében kimondta, hogy a fogyasztók a több mint háromórás késés esetén gyakorlatilag ugyanazokat a károkat szenvedik el, mintha törölték volna a járatot. Ennek alapján tehát akár kártérítés is megilleti õket. Ebben a tekintetben azonban nagy különbség van a buszon, vonaton, illetve a repülõn utazók jogai között. A légi utasok esetében ugyanis a kártalanítás komoly összeg, 250-tõl 600 euróig terjed a mértéke attól függõen, milyen hosszú járattal utazott volna az ügyfél – tette hozzá a FEOSZ szóvivõje.
2013.03.19
Kétféle biztosítás is védi a távolsági buszokon, vonaton közlekedõket, a Budapesten utazókat már csak egy. A BKK tavaly mondta fel szerzõdését a vele partnerségben lévõ biztosítóval - derült ki a Kossuth Rádió Napközben címû mûsorából.