Autómegosztó szolgáltatás indult Budapesten
2016.12.23
A Greengo szolgáltatása néhány hete már elérhetõ a fõvárosban: az elektromos kisautót személyes adminisztráció után szinte bárki használhatja. A befektetõ egyszerre üzleti vállalkozásként és közszolgáltatásként is tekint az autómegosztásra - írja a Magyar Idõk.

Az új autók ára a családi kategóriában 5-6 millió forintnál kezdõdik. A használt jármûvek vásárlása csak elodázza a megoldást, erre sok autós rájön, aki olcsón vett tizenéves német prémiumautót. Hát akkor béreljünk! Csakhogy a nagy nemzetközi bérautós láncok részben igen drágán dolgoznak, másrészt komoly kauciót követelnek. Az olcsóbb hazai bérautók kora, mûszaki állapota pedig nem sokkal jobb, mint a családok által leváltani kívánt jószágoké. Itt jön a képbe az autómegosztás, amely egyfelõl jobban kihasználhatóvá teszi az egyes jármûveket, másfelõl megoszlanak a költségek a felhasználók között. Ahhoz, hogy egy ilyen rendszer jól mûködjön, mindig elegendõ jármûnek kell lennie, amelyek birtokbavétele gyors és egyszerû, másfelõl biztosítani kell az üzemeltetõ és a befektetõ vagyonbiztonságát.

A Greengo kitalálója és ügyvezetõje, Michaletzky Bálint mindezekre a kihívásokra a kerékpármegosztó Bubi-rendszerre emlékeztetõ szolgáltatást dolgozott ki. A használóknak egy alkalommal személyesen meg kell jelenniük a cég irodájában, megadniuk minden fontos személyes adatukat, a bankszámlaszámig bezárólag. A felhasználóknak vállalniuk kell, hogy az átvett autót használat után épségben, tisztán adják vissza, és ha netán kárt okoztak, a biztosítás önrészét állják. Emellett fizetnek egyszeri regisztrációs díjat, jelképes havi díjat és használatarányos percdíjat. S hogy mit kapnak cserébe? Csaknem száz VW e-Up alkotja a flottát, de ezek számát a következõ években megtöbbszörözi a befektetõ – ígérte Michaletzky Bálint. Másfelõl egy okostelefonos foglalási rendszert, amelyen real time követni lehet, hol van szabad autó, és abban mennyi a felhasználható kilométer. A foglalási rendszer segítségével lehet megkezdeni és befejezni bérlést, ezen keresztül történik a jármû mûszaki-esztétikai állapotának az értékelése és a fizetés is.

Michaletzky Bálint legalább három évre tervez, és jelentõsen bõvíti majd mind a flottát, mind a mûködési zóna határát, amely jelenleg a Nagykörút és a Hungária körút vonala között húzódik.

A teljes cikk elolvasható a Magyar Idõk oldalán.