A Celent jelentésébõl kiderül, hogy az éveken át tartó relatíve alacsony díjbevétel emelkedés, valamint a növekvõ katasztrófa veszteségek együttesen arra késztették a nem-életbiztosítókat, hogy technológiai irányból megközelítve igyekezzenek forradalmasítani mûködésüket, és kontrollálják költségeiket.
A biztosítási ágazat 2012-ben igen lassú díjbevétel-növekedést tudott felmutatni, ami arra enged következtetni, hogy a 2009-ben elkezdõdött tendencia továbbra is folytatódik.
Ebbõl kifolyólag a technológia fontos stratégiai kérdéssé vált, amelynek célja, hogy mûködési szempontból javítsa a versenyképességet és a pénzügyi stabilitást. Számos tekintetben a technológia valóban forradalmasította az iparágat, azáltal, hogy a biztosítóknak segít túljutni azokon a hosszú ideje fennálló problémákon, amelyek akadályozzák a növekedést, a szolgáltatásokat, valamint a költségek visszaszorítását.”- állt a jelentésben.
A jelentésbõl továbbá kiderül, hogy csakúgy mint eddig, az észak-amerikai biztosítótársaságok IT költségvetésük mintegy 55%-át a jövõben is a meglévõ rendszereik fenntartására, mintsem új beruházásokra fogják fordítani. Mindemellett a biztosítók továbbra is fejlesztik modern kárbejelentési és kárnyilvántartási, adminisztrációs, valamint biztosításkötési rendszereiket. “Általánosságban az elsõ sikeres implementáció után további üzletágakra, illetve földrajzi területekre is kiterjesztik az adott eszköz használatát. Ezekre az ismétlõdõ végrehajtási hullámokra kell számítani az elkövetkezõ három-négy évben, amelyek jelentõsen növelni fogják a biztosítók hatékony mûködését – derült ki a Celent jelentésébõl.
A jelentés megállapítja, hogy az alapvetõ rendszerek mellett, a biztosítók több pénzt költenek az üzleti intelligencia és az analitikai eszközök fejlesztésére is.
A biztosítók kezdik felismerni, hogy az elérhetõ adatok felhasználhatóak a kockázatok csökkentésére és a jövedelmezõség növelésére. Annak meghatározása, hogy az adatokat milyen módon használják fel, sokkal nehezebb feladat, mint amilyennek hangzik. Szerencsére az üzleti intelligencia eszközeinek használata a prediktív modellek megalkotásában egyre bõvülõ trend a biztosítók körében.