Innováció a biztosításban: meg kellene találni a mobil eszközök funkcióját
2013.03.25
A nehéz gazdasági helyzet a biztosítók IT-területeinek költségvetését sem hagyta érintetlenül, ráadásul a törvényi megfelelés is sok erõforrást foglalt le a területen. Néhány biztosító ugyanakkor a jövõbe fektetve, innovatív megoldásokat vezetett be az informatika területén – hangzott el a Portfolio.hu Biztosítás 2013 konferenciáján.

Kenesei János (Magyar Posta Biztosító), Végh István (Allianz Hungária) és Vereczki András (Aegon) kerekasztal beszélgetésén elhangzott, hogy az IT-költségek visszavágása akkor hatékony, ha a vállalat értékteremtõ képessége emiatt nem romlik. Az Allianz 2009 és 2013 között egy óriási racionalizálási és konszolidációs folyamat részeként az IT-költségeket 8 milliárd forintról 4 milliárd forintra szorította le oly módon, hogy a vállalat szolgáltatási színvonala drasztikusan növekedett - mondta Végh István.

A Posta Biztosító ezzel szemben egy relatíve stabil költséghányaddal mûködteti az informatikát, körülbelül 10-20 százalék közötti volt a Posta Biztosítónál a csökkentés. Az IT-költségek legalább ötöde ment el az utóbbi években a törvényi megfelelésre - fûzte hozzá Kenesei János.

Az Aegon az átlagosnál többet, költségvetése körülbelül 30 százalékát költötte IT-ra. A válság kezdete után az Aegon azok közé tartoztott, akik a jövõbe fektettek - mondta Vereczki András.

Az Allianznál az elmúlt öt évben az infrastruktúra megújítását követõen az alkalmazáskonszolidáció került a középpontba, ennek kiemelt eleme volt a portálépítés. Elõször az ügynöki és brókeri kiszolgálást támogató portálfunkciókat fejlesztették, a következõ lépés az ügyfélportál kialakítása volt - mondta el Végh István.

A Posta Biztosítónál az elmúlt évek során a már elavulttá vált szervereket, storage és egyéb alapeszközöket cserélték le. A legtöbb pénzt ugyanakkor a termékfejlesztésbe invesztálja a biztosító, amely ugyanakkor érint minden olyan rendszert, ahol a termékek megjelennek - tette hozzá Kenesei János.

Az Aegon az értékesítõi portálját újította meg, mivel az korábban meglehetõsen széttagolt volt, ezért egy integrált ügyfélközpontú rendszer létrehozása volt a cél - számolt be Vereczki András. Az Aegon az online értékesítés területén és az ügyfélkiszolgálásban is fejlesztésekbe kezdett, a biztosító fontosnak tartja a szerzõdések rugalmasabb elérését, vagy akár a fontosabb adatok módosításának lehetõségét online felületen. Ezen kívül az ügyfélportált a mobil technológiák irányába is megnyitották, iOS és Android rendszerre is fejlesztettek applikációkat, amelyekkel okostelefonról is elérhetõ és kezelhetõ az ügyfelek biztosítási portfóliója. Mindezek mellett a folyamat-automatizálásra is nagy hangsúlyt fektettek a biztosítónál.

Meg kellene találni a mobil eszközök funkcióját

\"A mobil eszközöknek igen komoly helye van az informatikai fejlesztési stratégiában, a korábbi desktop és laptop fejlesztések ma már egyértelmûen áthelyezõdtek a különbözõ operációs rendszer platformokra. Viszont ami nagyon fontos, a mobil eszközöknek meg kell találni a helyét és a funkcióját\" fejtette ki Végh István.

\"Az Aegonnál a mobilforradalom 2005 körül kezdõdött, amikor a kárrendezést képernyõs aláírással tableteken keresztül kezdték el végezni. Ez a módszer \"átszivárgott\" az üzletkötõkhöz is, emiatt az üzleti ajánlatok kevesebb mint 15 százaléka érkezik pusztán papíron\" - mondta el Vereczki András. Bár a kárszakértõk körében opcionális a tabletek használata, a károk 70 százalékát ezekkel a technológiákkal végzik, ezért idõveszteség nélkül lehet elküldeni és fogadni a káradatokat. Az Aegon ezen kívül rendelkezik marketing célú applikációkkal is, amelyek nem csak az ügyfeleik számára érhetõk el.