A Celent jelentése azt állítja, hogy az eredmények javítása érdekében a biztosítók várhatóan növekvõ beruházásokat fognak eszközölni a csalásfelderítések területén. Megemlíti továbbá, hogy a biztosítók szempontjából rendkívül fontos a csalások megakadályozása, mivel ezek közvetlen hatással vannak a cég eredményeire. Az érettebb piacokon, ahol a biztosítótársaságok jellemzõen alacsony tarifákkal kényetelenek mûködni, a cégeknek nincs más választásuk, mint visszatérni az alapokhoz és a kárhányadukon javítani – állapítja meg a Celent.
A jelentés továbbá bemutat 13, csalások felderítésére szakosodott technológia szolgáltatót, melyeket a következõ négy kategóriába sorol: a nyilvánvaló versenyzõ, a generalista, a „young guns” és az opportunista.
Bár az említett rendszerek jelentõsen eltérnek egymástól, mindegyikük célja, hogy a lehetõ legtöbbet kihozzák a biztosítók számára rendelkezésre álló belsõ adatokból, valamint integrálják a kiegészítõ adatforrásokat, ezáltal növelve a biztosítási csalások felderítését és azok elemzését.
A jelentés szerint biztosító társaságok már évtizedek óta belsõ adatforrásaikra támaszkodva harcolnak a biztosítási csalások ellen, manapság ezek felhasználása alapvetõ fontosságúvá vált, ugyanakkor a biztosítóknak továbbra is nehézséget jelentenek a strukturálatlan adatok, így azok sokszor teljesen kihasználatlanok maradnak. A különféle szolgáltatók feladata ezért az, hogy segítsék a biztosítókat a külsõ adatforrások integrálásában, a big data infrastruktúrák kihasználásában.
A biztosítóknak ráadásul figyelembe kell venniük, hogy a csalások eszköztára mind technológiai, mind pedig funkcionalitás szempontjából folyamatosan fejlõdik. A funkcionális és technikai fejlesztéseken felül, a biztosítóknak alkalmazottaikat is ki kell képezniük az új technikai eszközök használatára annak érdekében, hogy valóban képesek legyenek a rendelkezésre álló adatforrások elemézésére, végsõ soron a biztosítási csalások felderítésére és megelõzésére - olvasható a jelentésben.