Már a poloskák ellen is létezik biztosítás
2011.07.19
A poloskák által okozott problémák növekvõ száma arra késztette a világ egyik legrégebbi biztosítótársaságát, a Lloyd’s-t, hogy az Aon biztosításközvetítõvel, és a Global Excess Partners-szel közösen olyan terméket fejlesszenek ki, mely az utazók és a vendéglátóipar számára is segítséget nyújt a rovar által okozott károk enyhítésére.

Az egyre gyakrabban elõforduló poloska-fertõzések óriási problémát okoznak a hoteltulajdonosok, lakástulajdonosok és vállalkozások számára.

Az Amerikai Kártevõirtó Szövetség (National Pest Management Association) és a Kentucky Egyetem tanulmánya szerint „a poloskák visszatértek”, sõt igazi invázióra lehet számítani. Az NPMA ezért nemrégiben elindított egy weboldalt, amely kifejezetten a poloskák által okozott fertõzésekkel foglalkozik. A tanulmány szerint minden ötödik amerikainak volt már fertõzése, vagy ismer olyat aki fertõzött volt.

A rovar által okozott problémák nem csak az emberek, de a vállalkozások számára is komoly aggodalomra adnak okot. Nem csak az Egyesült Államokban, de Európában is magas fertõzési arányt figyeltek meg. A nagyobb városok – így London és New York – közterei és szállodái a leginkább fertõzöttek, New York-kal a lista élén.

„Járványról beszélni talán túl erõs, de a poloskák által okozott probléma akkor is aggasztó” – véli az Aon egyik vezetõje, Al Tobin. A szállodaláncok számára akár több millió dolláros bevételkiesést is okozhat a poloskairtás, hiszen ennek idejére teljes blokkokat le kell zárni – magyarázza a szakember.
Bár a poloskafertõzöttség fõként a szállodákat érinti, vérszívó rovarok korházakban, mozikban, tömegközlekedési eszközökön és kollégiumokban is megtalálhatók.

A Lloyd’s a Global Excess Partners-szel és az Aon biztosításközvetítõvel közösen ezért olyan biztosítási megoldást fejlesztett ki, amely az amerikai rovarirtó vállalattal, a Terminix-szel közösen nyújt segítséget az érintett vállalkozások és utazók számára. Korábban a poloskairtás költségeire nem nyújtott fedezetett az ingatlanbiztosítás, a szállodák semmilyen védelemben nem részesültek a kiesõ bevételekkel szemben.

Az új, és átfogó biztosítási termék a magánszektor kreatív válasza a poloskafertõzések növekvõ száma által okozott nemzeti problémára – mondta Tobin. A poloska-biztosítás kiterjed a szobák kártevõ-mentesítése idején kiesõ bevételekre, valamint a rovarirtás költségeire is, amit nem csak szállodák, mozik, de lakástulajdonosok is igénybe vehetnek.

A biztosítás kiterjed a szabadidõs, vagy üzleti utazók azon kockázatára is, hogy hazatérve esetleg egy poloskát is magukkal hoznak.
A poloskák kezelése sokkal nehezebb mint más kártevõké, a csótányoké, hangyáké vagy termeszeké. Méretük folytán nehezen megfoghatók, szívósak, akár egy évig is elélnek táplálék nélkül és rendkívül széles hõmérséklettartományt – fagyponttól akár az ötven celsius fokig – is kibírnak.

Nem ismert, hogy betegséget az emberekre is képesek lennének továbbítani, azonban csípésük viszketõ sebet okoz, és allergiás reakciót válthat ki.
A parazitafertõzések ugyanazokon a területeken jellemzõek ma is, mint az 1920-30-as években, ugyanakkor az emberek utazási szokásai megváltoztak, amely új kihívásokkal állítja szembe a szakembereket, ráadásul az a gondolkodásmód is terjedõben van, hogy ha valaki megsérül, egybõl perre viszi az ügyet – állítja a Lloyd’s szakértõje.