Van alternatíva a cascoval szemben!
2013.04.24
Az AEGON a casco-val szemben kínál alternatívát azon autótulajdonosoknak, akik használt és viszonylag kis értékû autójukra eddig a magas biztosítási díjak miatt nem kötöttek casco-t. Az AEGON elsõként vezet be olyan biztosítást, ahol a szerzõdõ választhatja meg a biztosítási összeget. A kibõvített „All-in Gépjármû Biztosítás” a legtöbb élethelyzetre és kockázatra fedezetet nyújt.

Az All-in Gépjármû Biztosítást az AEGON tavaly év végén vezette be azzal a céllal, hogy egyetlen csomagban kínáljon minden olyan biztosítást, amely az autózással és az utazással kapcsolatos. Idén a szolgáltatások körét több, a biztosítási piacon újdonságnak számító elemmel bõvítették ki, hogy az All-in biztosítás alternatívát kínáljon a hagyományos casco biztosításokkal szemben olyan autótulajdonosok számára, akiknek kis értékû, jellemzõen öreg, használt autójuk van és sokallják a teljes körû casco árát. Az AEGON a hazai piacon elsõként tesz elérhetõvé olyan töréskár biztosítást, amely az autó piaci értékéhez mérten elõre meghatározza a biztosítás összegét.

A KSH adatai alapján a hazai személygépjármû állomány mára jelentõsen elöregedett. Míg 2006-ban a gépjármûvek átlagéletkora 10 év volt, addig 2011-re 12 év lett. Ezzel párhuzamosan a használtautó piacon is az idõsebb autók iránt nõtt valamelyest a kereslet: az eladások 65%-át a 9 évesnél idõsebb autók teszik ki, és az árak is folyamatosan csökkennek. Ez a trend köszön vissza a casco piac adataiban is, mind a darabszám, mind a díj jelentõsen csökkent az elmúlt 6 évben. Ma a Magyarországon futó mintegy 4 millió gépjármû 80%-a nem rendelkezik kockázati fedezettel.

A közelmúltban az AEGON online felmérést végzett a gépjármû tulajdonosok körében, melynek célja volt feltérképezni az üzemeltetéssel kapcsolatos szokásokat, és a casco biztosítással kapcsolatos ügyfélgondolkodást. A felmérés is azt bizonyította, hogy minél idõsebb egy autó, annál kevésbé kötnek rá cascot: míg a 2013-2011 között gyártott gépjármûveknél a cascot kötõk aránya majdnem 80%, addig a 2009-es gépjármûveknél ez már csak 60%, a 2005-ös gépkocsiknál pedig már csak 40%. Minél idõsebb gépjármûvet vásárol valaki, annál kevésbé valószínû, hogy cascot is köt a vásárláskor: az egy éves autóknál ez az arány 50%, a 2-5 éves autóknál 30% körül van, míg a 8 évesnél idõsebb autóknál az arány már alig 10%.

Az okok között a felmérés alapján az ár a meghatározó, a megkérdezett autótulajdonosok 65%-a tartja túl drágának a casco biztosítást, míg további 26% úgy gondolja, felesleges autójára cascot kötni. Csak a válaszadók 9%-a gondolja úgy, hogy a casco nem jó szolgáltatás. Hazánkban a közlekedési kultúrát az autósok 1%-a tartja rendben lévõnek, míg 45%-a rossz véleménnyel van róla. Ezzel függhet össze az is, hogy az autósok legnagyobb része (64%) attól tart, hogy más hibájából szenved balesetet, míg 8%-a, hogy õ okoz másnak balesetet.

A felmérés alapján tehát 2012-ben az autósok majdnem 80 százaléka gondolta úgy, hogy a jelenlegi árak mellett nem köt casco biztosítást, másfelõl viszont a hazai autópark öregedésével határozott igény mutatkozik a viszonylag kis értékû gépkocsik elfogadható áron való törés és lopás kár elleni biztosítására.

Az AEGON ügyfelei visszajelzéseinek figyelembevételével állította össze az All-in szolgáltatáscsomag új verzióját, amely jó lehetõséget nyújthat a meglévõ piaci rés betöltésére

Az All-in konstrukcióban az autótulajdonos összeválogathatja az igényeinek legmegfelelõbb biztosítási szolgáltatásokat, így a biztosítás teljesen autóra és élethelyzetre szabható. A most bevezetett legfontosabb újdonság a gépjármû-törés összegbiztosítás. Ezzel a szerzõdõ pontosan meghatározhatja, milyen összegû kártérítésre tart igényt: a gépjármû piaci értékének 40 vagy 60 százalékát nevezheti meg. Ez az elsõ olyan casco biztosítás, amely ilyen lehetõséget kínál az ügyfeleknek. Ez összhangban van az AEGON azon törekvésével, hogy szolgáltatásait ügyfelei számára minden tekintetben átláthatóvá és kiszámíthatóvá tegye.

Nevéhez méltóan az All-in konstrukció lopás, tûz és jégverés ellen is biztosít, ám tartalmaz olyan biztosítási elemeket is, amelyek a hagyományos casco-nak szintén nem részei. Így például lehetõség van a garázsépület biztosítására is, biztosítható a szélvédõkár – akár önrész nélkül is –, és munkanélküliség esetére díjmentesítõ szolgáltatás vehetõ igénybe. Ez utóbbi azt jelenti, hogy ha a szerzõdõ elveszíti a munkahelyét, a biztosító háromhavi biztosítási díjat jóváír a szerzõdésén. A piacon ugyancsak újdonságnak számít a kátyúk, a vadkár, a rágcsálók jelentette kockázatokra is köthetõ biztosítás, de fedezetbe vonható mindezeken kívül a rendszám és forgalmi engedély elvesztésébõl, azok pótlására szolgáló költségek térítése is.

Az All-in gépjármû biztosítás legfeljebb 5 millió forint értékû személygépjármûvekre köthetõ. Az önrész mértéke lopás, tûz és jégverés esetén 10, töréskár esetén 15 százalék.