Az autóbiztosítással rendelkező ügyfelek mintegy felét érdekelné a járműhasználatból származó adatai alapján igénybe vehető kedvezményprogram – derül ki az Aite Group legfrissebb felméréséből.
A globális kutató- és tanácsadó cég 388 autóbiztosítással rendelkező ügyfél körében végzett felmérést az Egyesült Államokban a különböző jutalmazási és ösztönző programok elfogadottságával kapcsolatban. A kutatás szerint a fiatalabb, valamint a magasabb jövedelemmel rendelkezők nagyobb valószínűséggel érdeklődnek az ilyen jellegű kedvezmények iránt.
A felmérés során arra is kíváncsiak voltak, hogy milyen mértékű kedvezményt, jutalmat várnak el az autósok adataikért cserébe és milyen formában (díjkedvezmény vagy ajándékkártya)
Azok az ügyfelek, amelyek már korábban is használtak valamilyen alkalmazást vezetési adataik gyűjtésére, nagyobb érdeklődést mutatnak a kedvezményprogramban való részvételre. A megkérdezett ügyfelek körülbelül egynegyede számolt be arról, hogy már rendelkezik ilyen adatgyűjtésre alkalmas eszközzel, alkalmazással, akik közül 10% soha nem használja azt, 55% ezzel szemben naponta használja.
A kutatás alapján az autósok már most is használnak csatlakoztatott eszközöket és hajlandóak is megosztani az azok által gyűjtött adatokat, a biztosítóknak tehát érdemes megragadni ezt a trendet.