Az egymást követő immár negyedik olyan negyedéven van túl az insurtech piac, amikor több mint 1,2 milliárd dollár áramlott biztosítási startup vállalatokba – derül ki a Willis Towers Watson legfrissebb negyedéves jelentéséből. A szektor fejlődésére utal, hogy csökken az első körös befektetések aránya, helyüket a kései szakaszban lévő, jellemzően nagyobb befektetések veszik át, a fogyasztók körében pedig egyre javul az insurtech megoldások elfogadottsága.
2019 második negyedévében összesen 69 tranzakciót jelentettek be, 1,41 milliárd dollárt értékben, ami ugyan 2%-kal alacsonyabb a megelőző negyedévinél, azonban az egy évvel ezelőttinek közel háromszorosa, 273%-a. Az ügyletek száma csökken, ami az ágazat érettebbé válását mutatja, ahol a kései szakaszban lévő finanszírozási körök dominálnak.
A biztosítók és viszontbiztosítók stratégiai technológiai befektetései az időszak során rekord mértéket értel el: összesen 36 ügylet során fektettek be tech cégekbe, ami a legmagasabb negyedéves érték 2012 első negyedéve óta, mióta az insurtech adatkövetés létezik. A biztosítók legnagyobb ügyletei közé tartozik az időszak során az Allianz X által a Wealthsimple online befektetési menedzsment platformba fektetett 75 millió dollár, valamint China Pacific Insurance 74 millió dolláros befektetése a More Health online egészségügyi cégbe.
2019 második negyedévében a három legnagyobb insurtech befektetést a Lemonade, a Collective Health és a PolicyBazaar kapta, melyek mindegyikénél a Softbank volt a legnagyobb befektető.
A KPMG 2019 első felére vonatkozó fintech jelentésében arról számolt be, hogy az insurtech befektetések immár nem csak a nem-életbiztosítási szegmensre korlátozódnak, hanem az életbiztosítások és az olyan kiegészítő szegmensekre is kiterjed, mint kifizetések. Mindkét jelentés megállapítja ugyanakkor, hogy lassult az insurtech befektetés az USA-ban, amit a KMPG a szektor konszolidációjával magyaráz.
Az Ernst&Young Global Fintech Adoption Indexe szerint az insurtech elfogadottsága nő a fogyasztók körében, a második legelfogadottabb fintech kategóriának számít, míg 2015-ben még a negyedik helyen állt. Ezt számos nem-pénzügyi szolgáltató is elősegíti: az autógyártók például gyakran már beépített „fekete dobozzal” szerelik fel a járműveket, ami alkalmas telematikai biztosítás szolgáltatására, de a mobiltelefonokon is számtalan olyan alkalmazás érhető el, melyet az egészségbiztosítók tudnak hasznosítani – állítja az EY.