A módosítás szûkítené a multi-level marketing (MLM) alkalmazását a biztosítási - elsõsorban életbiztosítási - szerzõdések értékesítésénél. A PSZÁF különösen kifogásolja azt, hogy ennél az értékesítési formánál háttérbe szorul az ügyfél igényének felmérése a jutalékkal járó eladással szemben. Ugyanakkor nem kifogásolja a felügyelet azt, ha a jutalékot megosztják egymással az értékesítési láncban résztvevõk.
A jelenlegi jutalékfizetési gyakorlattal sem ért egyet a felügyelet. Váczi Imre ügyvezetõ igazgató-helyettes kifejtette: jelenleg a biztosítók jutalékként a megkötött biztosítás éves díjának egy-másfélszeresét fizetik ki a közvetítõnek. Ráadásul a kifizetés nem a befolyt díjból történik, hanem már akkor fizet a biztosító, amikor "elõírja" az elsõ díjat, azaz kiküldi a csekket az ügyfélnek. Ez a megoldás nem jó a biztosítónak, mivel ha elmarad a díj befizetése, akkor törölnie kell a szerzõdést, a közvetítõtõl pedig utólag kell visszakövetelnie a jutalékot.
A PSZÁF javasolta már, hogy a biztosító ne fizesse ki egy összegben a jutalékot, inkább csepegtesse vagy porlassza azt. Az elsõ azt jelenti, hogy az évente befolyó díj után járna meghatározott arányú jutalék. A porlasztás alkalmazásával szerzõdéskötéskor egy kisebb összeget fizetne ki a biztosító, majd a szerzõdés fenntartásáért évente járna a jutalék.