Melyik biztosító szolgálja ki legjobban az ügyfeleit? Idén is kiosztották a díjat
2013.05.29
Az ERSTE Vienna Insurance Group Biztosító Zrt. nyerte az „Év Fogyasztóbarát Biztosítója – 2012” szakmai díjat az ügyfelek magas szintû kiszolgálásáért tett lépései miatt. Az Allianz Hungária és a tavalyi gyõztes K&H Biztosító „Elismerésre méltó fogyasztóbarát tevékenység” oklevélben részesültek.

Második alkalommal adták át az idén az „Év Fogyasztóbarát Biztosítója” díjat, amelyre a Magyarországon mûködõ biztosítótársaságok nevezhettek, ezúttal hat biztosító versengett a díjért. A pályázaton elinduló biztosítók fogyasztóvédelmi szempontból átlag feletti teljesítményt nyújtottak: általánosan kevesebb bírságot kaptak, hatékonyan kezelték a panaszokat is.

A versenyre jelentkezõ társaságoknak hét kérdésre adott válaszban kellett bemutatniuk, hogy milyen lépéseket tettek az ügyfelek jobb kiszolgálásáért, kényelméért. A pályázatokban a biztosítóknak ismertetniük kellett többek között a panaszkezelés javítását célzó intézkedéseiket. Külön kérdés foglalkozott azzal, hogy a versenyre nevezõ biztosítók milyen megoldásokat tettek a téves értékesítés megelõzésére, illetve, azért, hogy a panaszkezelt ügyfeleket megtartsák.

A biztosítók pályázatait egy független szakemberekbõl álló zsûri bírálta el. A zsûri tagjai: dr. Kovács Erzsébet, a Corvinus Egyetem oktatója, dr. Morvai Gábor, a Fogyasztóvédelmi Tanácsadó Irodahálózat koordinátora, dr. Balogh Virág, a Magyar Reklámszövetség fõtitkára, valamint Nagy László Nándor, a Napi Gazdaság szakújságírója. A zsûri a díj szakmaiságáért felelõs Kiírók Tanácsa (amelynek tagjai a Fogyasztóvédõk Magyarországi Egyesülete, a Magyar Biztosítók Szövetsége, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete és a Tetszett Magyar Fogyasztóvédelmi Elégedettségi Monitor Kft.) által meghatározott szempontrendszerben értékelte a pályázatokat.

A nyertes Erste VIG Biztosító esetében több zsûritag is kiemelte az ügyfélkövetést, a méltányossági panaszkezelést, az adatbányászati eszközök alkalmazását. A zsûritagok az Allianz pályázatát találták a legjobban kidolgozottnak, egyúttal kedvezõnek tartották, hogy a társaság igyekszik az elektronikus csatornákat elõnyben részesíteni. A K&H Biztosítónál többek között az okostelefonos alkalmazást emelte ki több zsûritag, a Groupama Garancia Biztosítónál pedig a képzési rendszert. A MetLife megoldásai közül a széles körû ügyfélklubok szervezése tetszett a bírálóknak, míg a Generalinál a panaszkezelés menetérõl szóló beszámolót értékelték kiemelkedõnek.

Siklósi Máté, a díjat szervezõ Tetszett Kft. ügyvezetõje közölte: a tavalyi induláshoz képest javult a pályázatok színvonala, és egyre több pályázó törekedett arra, hogy konkrét lépéseken keresztül mutassa be a fogyasztók érdekében tett megoldásait. Az ügyvezetõ örömét fejezte ki, hogy a szakmai díj mellett kiírt közönségdíjért folyó versenyben is aktívak a piaci szereplõk. „Az Év Fogyasztóbarát Intézménye – Közönségdíj névre keresztelt díjat az a biztosító kapja meg, amely az ügyfél-elégedettségi mérések alapján az idén a legjobban szerepel” – tette hozzá Siklósi Máté.