Munich Re: keveset tesznek az amerikai biztosítók az éghajlatváltozás ellen
2013.05.30
Az amerikai biztosítók várakozásai szerint a klímaváltozás következtében fellépõ viharok és szélsõséges idõjárási események egyre gyakoribbá válnak, ennek ellenére mégsem tesznek túl sokat a globális felmelegedés ellen- írja a New York Times.

Peter Höppe, a Munich Re viszontbiztosító Geo Risk Research részlegének vezetõje szerint kutatások alapján a jövõben nyári szárazság, súlyos ciklonok, viharok növekvõ kockázatára lehet számítani.

A tavalyi évben a szélsõséges idõjárás, többek között a Sandy hurrikán, valamint az aszály komoly kihívások elé állította az amerikai biztosítókat, a természeti katasztrófák együttesen 35 milliárd dollár biztosított vagyoni kárt okoztak- írja a New York Times. Ez az összeg az elmúlt évtized átlagánál 11 milliárd dollárral magasabb. Arra a kérdésre, hogy az amerikai biztosító ágazat milyen lépéseket tesz a klímaváltozás kezelésére, Hökke válaszul elmondta, hogy az ágazat nem igazán nevezhetõ elkötelezettnek a széndioxid-kibocsátáshoz kapcsolódó adók, illetve egyéb, kibocsátás-csökkenést szorgalmazó javaslatok iránt. Néhány európai viszontbiztosító, mint a Munich Re vagy a Swiss Re támogatja a szén-dioxid csökkentésére irányuló erõfeszítéseket, ezzel szemben Höppe elmondásai alapján, az amerikai biztosítók egyáltalán nem foglalkoznak ilyen jellegû tevékenységekkel, ehelyett inkább a katasztrófa enyhítésére helyezik a hangsúlyt.

A fenntarthatóság egyik legnagyobb szószólója, a Ceres által megkérdezett amerikai biztosítók mindössze egy nyolcada rendelkezik átfogó éghajlat-változási stratégiával.

A márciusban megjelent jelentésben 184 vállalatot kérdeztek az éghajlatváltozással kapcsolatos kockázatok felmérésére. A Ceres úgy találta, hogy mindössze 23 vállalat dolgozott ki átfogó éghajlat-változási stratégiát.

Egy szintén márciusban megjelent másik jelentés megállapította, hogy az amerikai Szövetségi Válságkezelési Ügynökség (Federal Emergency Management Agency) kötelezõ árvíz biztosítási programja nem elég hatékony. A National Research Council jelentése szerint a FEMA-nak nem kellene kiterjesztenie kötelezõ árvíz biztosítási programját azokra területekre, amelyek nem rendelkeznek megfelelõ gátrendszerrel, valamint modernebb megközelítést kellene alkalmaznia az árvízi kockázat elemzése és kezelése terén.

A General Motors, a Nike és a Starbucks szerepel azon 40 vállalkozás között, melyek aláírtak egy nyilatkozatot, amely sürgeti a szövetségi politikusokat, hogy tegyenek lépéseket az éghajlat-változással kapcsolatban, amely szerintük az USA legnagyobb gazdasági kiugrási lehetõsége is a 21. században. Az aláíró cégek összesített éves bevétele eléri a 611 milliárd dollárt.