Csökkent a bizalom a pénzügyi szektor iránt
2011.06.01
A válság hatására egyre kevésbé bíznak az érintettek a pénzügyi szektor képviselõiben és úgy gondolják, hogy nem folytatnak velük egyenrangú párbeszédet – állapítható meg a B&P Braun & Partners által 2011-ben elvégzett Reputation Rating kutatás legfontosabb, bankokra és biztosítókra vonatkozó eredményeibõl. Az iparág legjobb reputációval rendelkezõ cége a CIB Bank Zrt. lett.

A hét legnagyobb kereskedelmi bankot, valamint az öt legnagyobb biztosítót elemzõ felmérés szerint az érintettek a reputáció megítélése szempontjából egységesnek látták a pénzügyi szektort, a biztosítók eredménye ugyanakkor valamivel elmarad a bankok pontszámaitól.

A legjobb eredményt a teljes pénzügyi szektorban CIB Bank Zrt. érte el, míg a biztosítók versenyében az érintettek az Allianz Hungária Biztosító Zrt.-t tartották leginkább kiemelkedõnek – mely a pénzügyi szektor negyedik legjobbja lett.

Az öt vizsgált dimenzió mindegyikében gyenge vagy közepesen gyenge átlageredményt értek el a bankok és a biztosítók. A Leadership, azaz a jövõre vonatkozó tervek és a vállalat irányítása terén bizonyultak a legjobbnak a szektor vizsgált vállalatai. A második legmagasabb átlagos pontszámot a

Vállalati polgárság dimenziójában érték el a cégek, a társadalmi felelõsségvállalással kapcsolatban eddig elindított programok elismeréseként. Ezeket példaértékûnek és széles körben ismertnek tartották az érintettek.

Szorosan ezután következik az Elismertség területe, ahol az érintettek a szolgáltatások észlelt minõségét, illetve a vállalatok szolgáltatói és munkaadói vonzerejét ítélték meg. Szintén csekély pontszámbeli eltéréssel a Hitelesség, azaz a hiteles és átlátható mûködés került a negyedik helyre, amelynek jelentõsége kiemelten magas a pénzügyi szektorban.

Leggyengébben az Érzelmi közelség dimenziójában szerepeltek a vizsgált bankok és biztosítók. Ezen a területen az érintettek különösen az egyenrangú párbeszédet hiányolták, elégtelennek és túlzottan hierarchikusnak, bonyolult nyelvezetûnek tartották a vállalatok kommunikációját. Az ügyfelek szempontjából vizsgálva a kiszolgáltatottság érzését, illetve a pénzügyi szolgáltatók részérõl az ezzel való esetleges visszaéléseket azonosították még jelentõs problémaként.

A pénzügyi szektor vállalatainak sorrendje a következõ: CIB Bank Zrt., MKB Bank Zrt., OTP Bank Nyrt., Allianz Hungária Biztosító Zrt., Erste Bank Hungary Nyrt., UniCredit Bank Hungary Zrt., Raiffeisen Bank Zrt., AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt., K&H Bank Zrt., ING Biztosító Zrt., Generali-Providencia Biztosító Zrt., Groupama Garancia Biztosító Zrt.