Bár a chatbotok piaca napjainkra jelentős méretűre duzzadt, a mesterséges intelligencia alapú technológiai fejlődés további lökést adhat a virtuális ügyfélszolgálatosoknak.
A chatbotok globális piacát 1,17 milliárd dollárra becsülték 2018-ban, ami 2026-ra várhatóan eléri a 10,08 milliárd dollárt, ami 31%-os éve növekedési ütemet jelet – derül ki a Reports and Data kutatási cég adataiból.
A piac növekedését elősegítő kulcsfontosságú tényezők közé sorolja a kutatócég a chatbotok számos tulajdonságát: így az ügyfelek fokozott elkötelezettségét, az egyszerű interfészeket és az ügyfelek kérdéseinek megválaszolási sebességét.
A chatbotok jól alkalmazhatók a közösségi média platformokon és a mobil eszközön, melyek rendkívül népszerűek a felhasználók, különösen a fiatalabb ügyfelek körében, akik amúgy is zökkenőmentes felhasználói élmény várnak el.
A chatbotok egyik fő előnye, hogy éjjel-nappal késedelem nélkül tudják kezelni a beérkező ügyfélkérdéseket. Az AI és a deep learning fejlődésével a chatbotok még szofisztikáltabbakká válhatnak, ami még jobb nyelvfeldolgozási képességeket és fokozott személyreszabottságot tesz lehetővé.
A chatbotok egyik fő előnye, hogy éjjel-nappal késedelem nélkül tudják kezelni az ügyfelek kérdéseit. Az AI technológia fejlődésével és a mélyreható tanulással várhatóan a chatbotok kifinomultabbá válnak, és jobb nyelvi feldolgozási képességeket és nagyobb személyre szabást kínálnak.
A jelentés szerint 2018-ban a bankszektor uralta a globális chatbot piacot, az eladások 24 százalékával. A legfőbb piacnak Észak-Amerika számít, amit Európa és az ázsiai-csendes-óceáni térség követnek.