Megállt az árcsökkenés a biztosítási piacon
2013.07.23
Az online biztosítások piacán a fõ termékek mindegyike esetében lassú díjnövekedés zajlott az év elsõ felében - hangzott el a Netrisk mai sajtótájékoztatóján, ahol a társaság a banki termékek egyszerû összehasonlítását lehetõvé tévõ új szolgáltatását is bemutatta.

Online biztosítási piac: élénkülõ forgalom, emelkedõ díjak

A márciusi-áprilisi jelentõs emelkedés után továbbra is stagnáló díjszintet mutat a Netrisk Kgfb-indexe. A mutatószám szerint a személyautók kötelezõ biztosításának átlagdíja jelenleg 16,2 százalékkal haladja meg a január eleji szintet.


Az elsõ félévben felfelé mozdultak az átlagdíjak a többi jelentõs online biztosítási termék esetében is. A Netrisken keresztül megrendelt szerzõdések adatai alapján az egy évvel ezelõtti szintet legnagyobb mértékben a casco elsõ féléves átlagdíja haladta meg: átlagosan 11 százalékkal fizetnek érte többet az autósok, mint a tavalyi év elsõ felében. A lakásbiztosítások esetében ez a mérték 5,5%, ami szintén jóval az inflációs szint felett alakul. Az utasbiztosítások esetében ugyanakkor 2 százalék alatt maradt az átlagdíjak változása.


„Fõként a casco esetében tapasztalhatjuk, hogy az idén januárban bevezetett biztosítási adó jelentõs részét a biztosítók kénytelenek tovább terhelni az ügyfelekre – mondta Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. – Korábban mind a casco, mind a lakásbiztosítás esetében évek óta csökkentek a díjak. Kérdés, hogy ez a törés csak az új biztosítói teher egyszeri hatása, vagy egy hosszabb távú trendforduló elsõ jele, amit a káradatok további alakulása is alapvetõen befolyásolhat.”

Az online biztosítási piacon ugyanakkor minden termékkör esetében erõsödött a forgalom a tavalyi év hasonló idõszakához képest. A kgfb-kötéseket elsõsorban az évközi váltók számának további bõvülése növelte, ami az együttkötési akciók miatt a casco-piacra is jótékony hatással volt. A lakásbiztosítások esetében az okozott növekedést, hogy egyre több lakásbiztosítás megújítása zajlik online felületeken. Az online utasbiztosítások számát ugyanakkor az növelte, hogy egyre nagyobb a magánszervezésû külföldi utak részaránya, emiatt a szerzõdések egy részét most nem utazási irodák kötik, hanem közvetlenül a biztosított ügyfelek.

Mivel az online biztosítást kötõk jelentõs része a legnagyobb hazai online biztosítási alkuszcég oldalain köt szerzõdést, jórészt a fenti tendenciák eredményeképpen a Netrisk az idei félévben 37 százalékkal több biztosítási szerzõdést kötött, mint az elõzõ év elsõ felében.

Banki piactér: Fókusz az egyéni igényeken

Banki termékek egyszerû összehasonlítását lehetõvé tévõ szolgáltatással bõvült a Netrisk.hu tevékenységi köre. Az alkuszcég oldalain folyószámla- és hiteltermékek mellett hitelkártyák és banki megtakarítási lehetõségek között is válogathatnak az ügyfelek.

A banki piactér 11 pénzintézeti partner bevonásával kezdte meg mûködését. Fõ célja, hogy a komplex banki szolgáltatásokat átlátható formában, könnyû választást lehetõvé téve mutassa be a társaság több mint egymillió ügyfelének, illetve a külsõ érdeklõdõknek. Az új szolgáltatás szerves része a Netrisk stratégiájának, amely aggregátor oldalként a biztosításokon túl az ügyfélkört érdeklõ más szolgáltatásokat: pénzügyi termékeket és árucikkeket is egy helyen kíván bemutatni.

„A Netrisk banki piactere leginkább abban tér el a piacon jelenlévõ más pénzügyi összehasonlító oldalaktól, hogy nem feltételezéseken alapuló, ezért gyakran pontatlan kalkulációk alapján elõállított költségszint alapján rangsorolja a kínálatot – magyarázza Pap Balázs, a Netrisk vezérigazgató-helyettese. – Ehelyett a leginkább testhez álló ajánlatok valós élethelyzetekhez kapcsolódó, az ügyfél által kiválasztott fõ szempont alapján (például megújuló hitel, államilag támogatott megtakarítás vagy éppen olcsóbb tankolás) jelennek meg, lehetõvé téve az egyszerû választást.”

A közel egy hete mûködõ banki piactéren a legnagyobb érdeklõdés a kölcsönök iránt mutatkozott: az ügyfelek negyven százaléka tájékozódott errõl a termékkörrõl. Szintén jelentõs arányban (25-25%) érdeklõdtek a megtakarítások, illetve a folyószámlatermékek iránt – ez utóbbi esetében minden bizonnyal a jövõ héttõl jelentõsen emelkedõ tranzakciós illeték is fokozta az ügyfelek aktivitását.