Piaci átlag felett teljesített a Generali Csoport
2013.09.12
Míg a biztosítási piac egészének korrigált díjbevétele 0,9 százalékkal zsugorodott 2013 elsõ felében, a Generali Csoport éppen ekkora növekedést ért el, azaz összesen 59,1 milliárd forintos korrigált díjbevételt könyvelhetett el ebben az idõszakban, mellyel piacvezetõvé vált. A Generali Biztosító a piaci átlag felett teljesített a rendszeres díjas életbiztosítások, a vagyonbiztosítások, illetve a casco területén is. A Csoport piaci részesedése 17,3%-kal emelkedett, melybõl 16,3% a Generali Biztosító, 0,3% az Európai Utazási Biztosító és 0,7% a Genertel eredménye. Erdõs Mihály, a Generali elnök-vezérigazgatója az eredmények értékelésénél hangsúlyozta, mindez a korábban elfogadott vállalati stratégia mentén folytatott stabil építkezésnek köszönhetõ, így hosszú távon további növekedésre törekszik a vállalat.

A tavalyi mélypont után 2013 elsõ felében 5,3%-os növekedést ért el a hazai biztosítási piac a teljes díjbevételt tekintve. A fellendülés hátterében túlnyomórészt az egyszeri díjas életbiztosítások számának 36,1%-os növekedése áll. Reálisabb képet nyújt a korrigált díjbevétel, mely csak 10%-kal veszi figyelembe ezt a termékcsoportot, és így 0,9%-os csökkenést mutat a piac egészének esetében. E kedvezõtlen piaci háttér ellenére a Generali Csoport az elsõ félévben 0,9%-kal, azaz 59,1 milliárd forintos korrigált díjbevételt ért el, melyen belül a Genertel 26,3%-os, az EUB 1%-os növekedést ért el. A Generali Biztosító piaci részesedése az elõzõ évi 16,1 százalékról 0,2 százalékponttal 16,3 százalékra nõtt, az Európai Utazási Biztosítóé 0,3 százalékon maradt, míg a Genertelé 0,7 százalékra emelkedett. Mindez azt eredményezte, hogy a csoport a piaci részesedését a 2012 féléves 17,0%-ról 17,3%-ra tudta növelni korrigált díjbevétel alapon. Ezzel a Generali Csoport piacvezetõvé vált.

A Generali Biztosító önmagában is a második negyedévben a legnagyobb díjbevételt elérõ biztosító volt. A társaság több szegmensben is a piaci átlagnál jobban teljesített, ilyen például a megtakarítási célú életbiztosítások területe.

„A válság alatt felértékelõdött az öngondoskodás és a megtakarítások szerepe, így a gazdasági helyzet javulásával egyre többen keresnek befektetési lehetõségeket. Az utóbbi idõben a betéti kamatok jelentõsen mérséklõdtek, így sokan fordultak az egyszeri díjas biztosítások felé. Ugyanakkor az elmúlt idõszak tapasztalatai azt támasztják alá, hogy a magyar lakosság és a biztosítási szektor életében is helye van a rendszeres díjas biztosításoknak is. Még a legkisebb összegû, ám rendszeres megtakarítás is nagy segítség lehet a jövõben, és amennyiben jól választjuk meg a befektetési formát, az értékálló, sõt, az idõ múlásával növekszik is” – hangsúlyozta Erdõs Mihály, a Generali Biztosító elnök-vezérigazgatója.

A vagyonbiztosítások tekintetében a Generali díjbevétele 4,9%-kal nõtt, miközben a piac mindössze 2,7%-kal emelkedett. Ez elsõsorban a mezõgazdasági ágazat 21%-os, az ipari biztosítások 19%-os, valamint a mûszaki biztosítások 15%-os növekedésébõl tevõdik össze. A Generali vagyonbiztosításból származó díjbevételének 60%-a vállalati ügyfelektõl származik.

„A vállalati biztosításokon belül az egyik kiemelt célcsoportunk a KKV szektor. A KKV szektor biztosítási kultúrája bár még magasabb szintû nyugaton, de már megindult Magyarországon is a fejlõdés. A Generali Biztosító a kis- és középvállalkozások vagyonbiztosítási piacán több tízezer cég, vállalkozás vagyonbiztosítását kezeli. Az elmúlt öt évben több mint 26 ezer vagyonkárra fizetettünk kártérítést, illetve éves szinten a KKV szektornak kifizetett kárösszeg megközelíti a 10 milliárd forintot” – mondta Erdõs Mihály.

A nehéz piaci helyzet ellenére átlagon felül teljesített a biztosító a casco területén is. Míg a gépjármûvek átlagéletkorának növekedése, a casco szerzõdések számának csökkenése és az árverseny miatt a teljes piaci díjbevétel 12%-kal esett vissza, addig a Generali – elsõsorban a jó flotta eredményeknek köszönhetõen – mindössze 2,8%-os csökkenést könyvelt el. A teljes Generali Csoport a casco biztosítások tekintetében 0,2%-kal tudta növelni piaci részesedését. Ebben jelentõs része van a Genertel eredményeinek is, mely a casco biztosítások területén 32,8%-os növekedést ért el.

„Örömmel tölt el, hogy több szegmensben is a piaci eredményeket meghaladóan tudtunk teljesíteni. Ebben megmutatkozik, hogy egy elõre lefektetett vállalati stratégia mentén haladunk, és nem csupán az aktuális piaci trendek határozzák meg sikereinket, hanem stabil építkezésnek köszönhetõ mindaz, amit elértünk. A jövõben is szeretnénk ezt az eredményt tartani, sõt, lehetõleg fokozni azáltal, hogy továbbra is megbízható és minõségi termékeket kínálunk, melyekhez anyavállalatunk, Európa harmadik legnagyobb biztosítócsoportja nyújt stabil hátteret” – fogalmazott Erdõs Mihály.