Többen repülnek 2011-ben
2011.06.02
2011-ben – az Aon Risk Solutions szakértõi szerint – akár 10 százalékkal is emelkedhet a légiutasok száma, melynek következtében a repülõutakhoz kapcsolódó biztosításokból származó díjbevétel 4 százalékkal emelkedhet éves szinten.

A légitársaságok kezdnek magukhoz térni a pénzügyi válság okozta sokkból. A légi utasok számának emelkedésével, és a flottaberuházásokkal párhuzamosan pedig a biztosítók díjbevétele is emelkedik: 2010-ben összesen mintegy 4 százalékkal nõtt – derül ki az Aon Risk Solutions, nemzetközi kockázatmenedzsmenttel foglalkozó cég elemzésébõl.

A repülõgép ipar biztosításaira vonatkozó éves elemzés (Aon Airline Insurance Market Outlook, 2011) legfontosabb megállapításai a következõk:

  • a légi utasok számra világszerte átlagosan 10 százalékkal növekedik 2011-ben
  • a biztosítási díjbevételek átlagosan 4 százalékkal emelkednek a 2010/11-es évben,
  • a 2011-es év lesz egymás után a negyedik profit nélküli év a légitársaságok biztosítói számára

A biztosítási díj meghatározásánál a flotta értékén kívül a szállítandó utasok várható száma. A 2009/10-es gazdasági év után – amikor szinte mindenütt csökkent az utasok száma – az idei gazdasági évben az összes régióban utas szám emelkedés várható. A legnagyobb bõvülésre az Ázsia / Csendes-óceáni térségben számítanak a szakértõk: éves szinten 12 százalékra.

A légitársaságok közül - biztosításaik megújításakor – a regionális társaságok prognosztizálták a legnagyobb forgalombõvülést (28%), õket követték a nemzetközi társaságok (14%), a fapados légitársaságok (10%) és a charter társaságok (7%).

A biztosítók 2010-ben többet fizettek ki kárigényekre, mint amennyi díjbevételük származott. 2010-ben összesen mintegy 2,1 milliárd dollárt fizettek ki a biztosítók kárigényekre, amely jelentõsen meghaladja az 1998 és 2009 közötti idõszakot jellemzõ évi átlagos 1,5 milliárd dolláros összeget. Eközben a káresemények számában csökkenés látszik: 2010-ben 601 szerencsétlenség következett be, szemben a korábbi évek 621-es átlagával. 

A tanulmány teljes egészében PDF-ként letölthetõ.