A Posta november 18-áig érvényes díjkedvezményének megszûnése jelentõsen átrendezte a szerzõdések biztosítók szerinti megoszlását: a még mindig második Posta az elmúlt három napban a korábbi 27 százalék helyett már csak a szerzõdések 9 százalékát szerezte meg. Az átrendezõdés tovább erõsítette az Allianz hegemóniáját, miközben a változásnak további hasznélvezõi elsõsorban a K&H, a Groupama és az Astra biztosítók lettek.
Indul a hajrá
Az elmúlt évek statisztikái is azt támasztják alá, hogy az autósok szeretik az utolsó napra hagyni döntésüket a jövõ évi kgfb-szerzõdésükrõl. A biztosításváltások csaknem fele november utolsó tíz napjában zajlott le, miközben mindkét évben az utolsó négy napra esett az összes váltás 28 százaléka.
„Idén is hasonló tendenciára számítunk – jelentette ki Sebestyén László, a Netrisk vezérigazgatója. – Mindez azt is jelenti, hogy a további idõszakban még jelentõsen változhat az új szerzõdések megoszlása az élbolyban található biztosítók között, mivel egyikük épp a napokban vezetett ki egy igen jelentõs kampányidõszaki kedvezményt.”
Elsõ alkalommal változik díjkedvezmény kampányidõszak közben
A Posta idei újítása a korán ébredõ autósokat jutalmazta 20 százalékos díjkedvezménnyel. Erre mindazok jogosultak voltak, akik szerzõdésüket november 18-ig megkötötték. E kedvezmény megszûnése azonban november 18-át követõen jelentõsen átrendezi a szerzõdések biztosítók szerinti megoszlását.
A Posta ugyan továbbra is második helyen áll, de az új szerzõdéseknek immár nem a 27, csupán a kilenc százalékát szerezte meg az elmúlt három nap során. Részesedésének csökkenése egyrészt az eddig is magasan vezetõ Allianz pozícióját erõsítette, miközben a változásnak további hasznélvezõi elsõsorban a K&H, a Groupama és az Astra biztosítók lettek.
Az idõszaki díjkedvezmény ugyanakkor csupán egy a számos egyéb, összességében akár 40 százalékot is meghaladó díjcsökkenést eredményezõ kedvezmények közül. A Netrisk adatai szerint az idei szerzõdések esetében az alábbiak voltak a legnépszerûbbek:
A e-kommunikációs kedvezménnyel a szerzõdõk több mint kétharmada élt, ami egy online közvetítõi felület esetében nem meglepõ fejlemény. A kampányidõszaki kedvezmények mintegy fele kapcsolódott eddig a Posta szerzõdéseihez, vélhetõen tehát ennek kiesésével az idõszak végére összességében a kampánykedvezmények súlya csökenni fog. Szintén sok autós, a szerzõdõk 38 százaléka él ugyanakkor azzal a lehetõséggel, hogy egyösszegû vagy féléves díjfizetés esetén további kedvezményben részesülhet.