Az Egyesült Királyságban a kormány előterjesztette az e-rollerek kölcsönzési rendszereinek kipróbálását lehetővé tevő javaslatát. A szigetországban eddig tilos volt ezen eszközök használata a közutakon, súlyos bírságot szabtak ki minden e-rollerezőre. Ez most megváltozhat.
Az elektromos motorral felszerelt különféle járművek, így a rollerek szabályozása meglehetősen töredezett Európában. Egyes országokban - így az Egyesült Királyságban vagy Hollandiában – a teljes tiltás érvényes rájuk: nem használhatók közúti közlekedésre, még a járdán sem. Másutt a gyalogosoknak vagy az elektromos kerékpároknak megfelelő szabályok szerint közlekedhetnek és csak néhány országban vonatkoznak rájuk külön szabályok vagy helyi rendeletek.
Az Egyesült Királyságban, ahol kizárólag magánutakon, a tulajdonos engedélyével lehet elektromos rollereket használni, tavaly nyáron még tüntetést is szerveztek a legalizálásukért.
A szigetországban most változás jöhet, miután a kormány előterjesztette az e-rollerek kölcsönzési rendszereinek kipróbálását lehetővé tevő javaslatát.
Eredetileg csak jövőre tervezték ezen járművek legalizálását, az új szabályokról folytatott nyilvános konzultációt követően, azonban a koronajárványra reagálva hozott közlekedési intézkedések részeként az e-roller kölcsönzés próbaverziója is hamarabb, már júniusban elindulhat.
A magántulajdonban lévő e-rollerek azonban egyelőre illegálisak maradnak a közutakon.
A Nemzetközi Közlekedési Fórum (ITF) februárban kiadott jelentése számos ajánlást fogalmazott meg az mikromobilitási eszközök, így az elektromos robogók biztonságának javítása érdekében. Ezek között szerepel az utak kijelölése a különböző mikromobilitási eszközök számára, az egyes járműfajták besorolása sebességük alapján a kerékpárok, illetve robogók közé, a részletes adatgyűjtés a járművek használatáról és baleseteikről, a járművezetők és gyalogosok tájékoztatása, oktatása a mikromobilitásról, vagy a kölcsönözhető járművek esetében a túlzott sebességre ösztönző árazási politikák átalakítása.