A kutatásban 1995 gépjármû-biztosítási ügyfél vett részt. Többségük, 53%-uk szerint a telematikai megoldások niche-termékek maradnak, 9%-uk pedig egyenesen úgy véli, hogy teljesen el fognak tûnni.
A megkérdezettek attitûdje ellenére a Consumer Intelligence szerint egyre nõ a telematikai biztosítások száma. Az Egyesült Királyságban összesen mintegy 323 ezer gépjármûre kötöttek telematikai biztosítást, amely 9%-os növekedést jelent az elmúlt 18 hónapban.
A megoldás a 18-24 évesek körében a legkedveltebb: a fiatal férfi jármûvezetõk mintegy 22%-a rendelkezik ilyen konstrukcióval, a nõknek 14%-a.
A kutatócég szerint a telematikai biztosítások térnyeréséhez az kell, hogy a biztosítók különbözõ korcsoportú ügyfeleket célozzanak meg, ügyfélkörre szabott konstrukciókkal.
A felmérésbõl az is kiderült, hogy az ügyfelek 61%-a akkor kötne telematikai biztosítást, ha attól csökkenne a biztosítási díja. 59% akkor is fontolóra venné, ha biztonságos vezetés esetén valamilyen pénzvisszatérítést kapna, 52% pedig a kevesebbet vezetõ sofõröket visszatérítésben részesítõ konstrukciót választaná.