Ez azt jelenti, hogy még ha lassul is a használt autók behozatalának növekedése, még inkább felülmúlhatja a használtimport az újautópiacot. Az elmúlt évben bõ 40 százalékkal nõtt a másodkézbõl származó autók behozatala, így 71 ezer ilyen autóra került rendszám. Ha azt feltételezzük, hogy ez a tempó 25 százalékra szelídül, akkor is már közel 89 ezer használt kocsi állhat forgalomba az idén, ami közel másfélszerese az újautópiactól várt mennyiségnek.
Bár a Magyar Gépjármûimportõrök Egyesülete azt javasolja a kormánynak, hogy legfeljebb 13-14 éves autókat lehessen behozni az országba, ez a növekedés lassításához volna csak elég.
A CECRA prognózisa szerint az EU28 és az EFTA piacain összesen 12,57 millió autó kelhet el idén, amivel a tavalyi 1,5 százalékos csökkenésbõl 1,9 százalékos növekedésbe válthatnak az eladások. A bõvülést a németországi forgalomba helyezések 3,3 százalékos növekedés húzhatja, míg a francia kereskedõk átlagosan 0,5 százalékos pluszra, a britek 0,7 százalékos mínuszra számíthatnak. Nagy növekedést várnak Spanyolországtól, az ottani eladások közel 11 százalékkal bõvülhetnek.
Régiónkban padlógázon húzhat el a cseh és a szlovák piac: északi szomszédunkban 9,5 százalékos növekedésre és 65 ezres darabszámra, eggyel nyugatabbra 16,9 százalékos bõvülésre és 192,5 ezres volumenre számítanak. Három százalék körüli emelkedést vár a CECRA a lengyel és a román piactól, amivel az elõbbi háromszázezer darabosra kerekedhet ki, az utóbbi pedig 60,5 ezresre nõhet