Vonzó célpont Indonézia a biztosítók számára
2014.01.20
A brit Aviva az indonéz PT Astra International biztosítótársasággal közösen egy életbiztosítót hoz létre, hogy kihasználják az egyelõre rendkívül alacsony penetrációt, de annál nagyobb díjbevétel-növekedést felmutató Indonéz biztosítási piacban rejlõ lehetõségeket.

Az Aviva és az Astra pénteken jelentették be, hogy közös vállalatot hoznak létre Astra Aviva Life néven életbiztosítási termékek értékesítésére Délkelet-Ázsia legnagyobb gazdaságában. A cég várhatóan az év második felében indul el, egyelõre hatósági jóváhagyásra várnak.

„Minden biztosító Indonéziát akarja” – mondta a DBS Vickers kutatási vezetõje a Reuters hírügynökségnek. A külföldi cégeket elsõsorban az ország demográfiai helyzete, a növekvõ középosztály vonzza, hiszen ez azt jelenti, hogy egyre több indonéziai engedheti meg magának, hogy biztosítást kössön.

Japán cégek szintén célba vették már az országot. A Sumitomo életbiztosító például 40 százalékos részesedést szerzett PT Bank Negara Indonesia életbiztosítójában, míg a Dai-ichi Life Insurance a Panin Life biztosítóban szerzett 40 százalékot.

Az életbiztosítási penetráció Indonéziában még mindig alacsony, a lakosság alig 5 százaléka rendelkezik biztosítási védelemmel. Ezzel szemben Japán és Korea már érett piacoknak számítanak – közölte az indonéz életbiztosítási szövetség elnöke a Reutersnek. A 240 milliós országban az életbiztosítási díjbevételek összetett éves növekedési üteme 2002-2012 között 25 százalék körüli volt, amely igen vonzó célponttá tette az országot a külföldi biztosítók, így