Legutóbb a londoni székhelyû Lloyd\'s biztosítótársaság frissen kinevezett elnöke, John Nelson nyilatkozott hasonlóan a Wall Street Journal-nak, miszerint a korábbi évek szolgáltatási színvonalának fenntartása komoly kihívást jelent a cég számára, egyben a Lloyd’s sikerének sine qua nonja.
Tavaly a Lloyd’s profitja jelentõsen csökkent, fõként a chilei földrengés és a mexikói-öbölbeli mélytengeri fúrótorony-robbanás következtében szignifikánsan megnövekedett kárbejelentések, és a hozzájuk kapcsolódó kifizetések nagysága következtében. Ennek ellenére is közel 2,2 milliárd fontnyi adózás elõtti nyeresége keletkezett a cégnek, amely alig több mint fele a 2009-es eredménynek.
Ezt az eredményt azonban még így is kielégítõnek ítélte az elnök, hiszen a befektetések megtérülése továbbra is igen alacsony, a biztosítási díjak alig emelkedtek, ráadásul az idei év eddig eltelt idõszakában már három jelentõs katasztrófa következett be. Reményei szerint a piaci szereplõk képesek lesznek emelni biztosítási díjaikon, ahol a biztosított kockázat ezt megköveteli.
2011.06.02
Iparági szakértõk már tavaly augusztusban azt jósolták, hogy véget ér a biztosítottak számára a Kánaán, és ismét emelkedni fognak a díjak. Nem csoda, hogy az idei katasztrófa sújtotta év után a díjemelést jósoló hangok csak felerõsödtek.