Ami a magyar állampolgárok 2013-as külföldi utazásait és a magyarok által külföldön elköltött összegeket illeti, mindkét területen csökkenés látszik. A legfrissebb hírek szerint a tavalyi elsõ háromnegyedévben a magyar állampolgárok külföldi költése 396 milliárd forint körül alakult, ami 3 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest. Kevesebben vannak azok is, akik több napra hagyják el az országot, így a külföldön eltöltött idõ is csökkenést mutatott.
Tavaly év végén a teljes utasbiztosítási piaci díjbevétel kismértékben meghaladta a 10 milliárd forintot, ami 6,5 százalékos növekedésnek felel meg a 2012. évi 9,5 milliárd forinthoz képest. „Az adatok alapján remélhetjük, hogy a magyar lakosság talán tudatosabban készül fel egy-egy utazásra, és alaposabban mérlegeli a külföldi tartózkodás során felmerülõ lehetséges veszélyhelyzeteket. De magyarázhatja a piac bõvülését az is, hogy az elmúlt évben három új szereplõ lépett az utasbiztosítási piacra, s így a korábbi 12 szereplõvel szemben ma már 15 MABISZ-tagsággal rendelkezõ cégnél köthetõ utasbiztosítás” – magyarázza Horváth Péter, a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) Utasbiztosítási Bizottságának elnöke.
A díjbevétel növekedését indokolhatja a piacon a közelmúltban megjelent értékesítési csatorna is. A mobiltelefonon köthetõ utasbiztosítás komoly érdeklõdést váltott ki a kiutazók körében, de mint ahogy számítani lehetett tá, elsõsorban a fiatalabb generációk kötnek mobileszközön keresztül utasbiztosítást – teszi hozzá az elnök.
„Továbbra is azt tapasztaljuk, hogy a lakosság rendszeres és folyamatos tájékoztatásának igen nagy a jelentõsége. Azzal, hogy idõrõl idõre felhívjuk a figyelmet arra, hogy milyen veszélyeknek és beláthatatlan pénzügyi nehézségeknek teheti ki magát az, aki utasbiztosítás nélkül utazik külföldre, számokban is érzékelhetõ a hatása.
Szövetségünk egy-egy figyelemfelhívása után érezhetõen megugrik a lakosság utasbiztosítási kötési hajlandósága” – emlékeztet rá Horváth Péter.
Az utasbiztosítók 2013-ban minimális díjemelést hajtottak végre az év elején - ami szintén indokolhat némi díjbevétel-növekedést. De az elemzõk feltételezése szerint az is valószínû, hogy a kiutazók tájékozottabbak, jobban odafigyelnek az egyes termékek által nyújtott szolgáltatásokra, illetve szolgáltatási limitekre, és ha szükséges, magyasabb összegû szolgáltatást nyújtó biztosítást vásárolnak.