Harmadik helyre tör a Vienna Life az utasbiztosítási piacon
2015.07.08
A Vienna Life (volt AXA) Biztosító utasbiztosításokból származó díjbevétele 16 százalékos emelkedéssel 820 millió forintot tett ki tavaly. A társaság stratégiai célja, hogy 2016-ra a jelenlegi hatodikról a harmadik helyet szerezze meg az utasbiztosítási piacon.

A teljes magyar utazási biztosítási piac tavaly 2,5 százalékkal, 10,39 milliárd forintra bõvült a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) adatai szerint.

A Vienna Life tavalyi, 12,5 milliárd forintos teljes díjbevétele 2,2 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, és 1,5 százalékos piaci részaránynak felelt meg. Idén az elsõ negyedévben a díjbevétel meghaladta a 3,5 milliárdot, a növekedés 17,6 százalékos a tavalyi azonos idõszakhoz képest, a piaci részarány azonban változatlan maradt.

A biztosító az elmúlt hónapokban 60 ezer tavalyi utasbiztosítási szerzõdés adatait elemezte, amelyekbõl kiderült, hogy az ügyfelek számára a biztosítás díja, a szolgáltatási összegek - a felsõ limitek - nagysága és az online kötés lehetõsége a három fõ szempont. Az adatok szerint az ügyfelek 70 százaléka értékes mûszaki cikket is biztosít, ha külföldre utazik, ugyanakkor csupán 30 százalékuk biztosítja az autóját.

A legtöbb ügyfél személyenként 3 ezer forintot szán a biztosításra, az egyhetes nyaralása idejére. A többség Ausztriába, Horvátországba és Olaszországba utazik, és átlagosan 4-7 napot tölt külföldön - áll a közleményben.

Horváth Péter, a Mabisz utasbiztosítási tagozatának elnöke az MTI-nek elmondta, hogy ezt a piacot - a 15 utasbiztosítást kínáló cég közül - az Európai Utazási Biztosító és a QBE Europe magyarországi fióktelepe vezeti, egyenként 2-2 milliárd forint feletti díjbevétellel.