Csak minden ötödik autóra kötnek cascót
2014.02.25
Az autós háztartások közel negyede két autóval is rendelkezik, a második autó átlagban két évvel fiatalabb, mint az elsõ. A leggyakrabban használt kocsi márkák a Suzuki, Opel, Ford, Renault és a Skoda – többek között ez derült ki az Allianz Hungária és a GFk legutóbbi kutatásából.

A GFK legutóbbi, az Allianz megbízásából, 1000 fõ részvételével készített reprezentatív kutatása a lakosság casco biztosítással kapcsolatos véleményét, tájékozottságát vizsgálta, melybõl kiderült, hogy a casco biztosítás kötését leginkább a biztonságérzet növelése, a lopás, illetve töréskár elleni védelem miatt tartják fontosnak az emberek. Ennek hátterében gyakran a rossz tapasztalat áll, hiszen a válaszadók 40 százalékának kocsiját érte káresemény az elmúlt 5 évben, több mint 15 százalékukat ráadásul kettõ vagy annál több.

Ennek ellenére Magyarországon még mindig nagyon alacsony a casco-biztosítási penetráció, csupán minden 5. autóra van biztosítás. Ez az arány meglehetõsen alacsony a nyugat-európai országokéval összehasonlítva. A két legfõbb ok, amiért az emberek nem kötnek biztosítást, hogy nem engedhetik meg maguknak, illetve idõs az autójuk, amire már feleslegesnek tartják a biztosítás megkötését. Ezt mutatja az az arány is, hogy míg a cascoval rendelkezõ autók általában fiatalabbak – átlagos életkoruk 8 év – és nagyobb arányban új autóként, sok esetben hitelbõl vásárolták a megkérdezettek, a cascoval nem rendelkezõ gépkocsik átlagos életkora 12 év, és nagyobb részt önerõbõl finanszírozták.

Az idõsebb autók azonban ugyanúgy elszenvedõi a töréskároknak, a tolvajok sem kímélik azokat, és a javításuk, pótlásuk jelentõs anyagi terhet ró a tulajdonosokra. Különösen nagy hangsúlyt kap az elõrelátás, ha figyelembe vesszük, hogy mára mennyire központi szerepet játszik életünkben az autónk. A kutatási eredmények azt mutatják, hogy a gépkocsit a háztartások rendszeresen, 70 százalékuk napi szinten használja munkába járáshoz, többségük a nagybevásárlást is ezzel végzi, továbbá a lakosság fele nyaralásra vagy a távoli rokonok meglátogatása céljából is autójával utazik.

„Érdemes végiggondolni mit is jelent számunkra az autónk, és milyen kellemetlenséget jelentene számunkra, ha valamilyen okból kifolyólag hetekig, hónapokig, vagy legrosszabb esetben akár örökre nélkülöznünk kellene – javasolja Horváth Andrea, az Allianz Hungária vezérigazgató-helyettese. – Tapasztalataink azt mutatják, hogy az öregedõ autóállomány jelentõsen csökkenti a casco kötési hajlandóságot. Az olcsóbb, idõsebb autó javítása, esetleges pótlása azonban biztosítás hiányában jelentõsen megterheli egy család pénztárcáját, munkaeszközként a jármû átmeneti hiánya pedig a család megélhetését is veszélyeztetheti.”

Kifejezetten a használt autós célcsoportra vezette be az Allianz Hungária a teljes körû védelmet, némileg szûkített szolgáltatást nyújtó light típusú casco biztosítását, amelynek díja kedvezõbb, mint egy új autóra köthetõ casco. Az új Allianz Casco Light termékével megszokott magas színvonalon nyújt megoldást azok számára, akiknél az ár a meghatározó szempont, mégis biztonságban akarják tudni autójukat lopás, törés és elemi károk esetén.