Egyre gyakoribbak a hirtelen lecsapó, nagyerejû viharok
2014.05.20
Az elmúlt héten tomboló, Ivett névre keresztelt szélvihar és az azt kísérõ esõk által okozott károk száma az Allianz Hungária Zrt.-hez érkezett bejelentések alapján kedden 13 órakor meghaladta a 5000 darabot, az ügyfelek által becsült kár értéke csaknem 300 millió Forint. 2010 májusában a Zsófia nevû szélvihar okozott nagy pusztítást, abban a hónapban közel 30 000 vihar jellegû kárt jelentettek az Allianz Hungária Zrt.-nél.

Az ország egész területére jellemzõ, hogy egyre gyakoribbak a hirtelen lecsapó, nagyerejû viharok, a tavalyi évben például több mint 15 ezer viharral kapcsolatos kárbejelentést regisztrált az Allianz. A tapasztalatok alapján jellemzõen a károk 70 százaléka olyan kisebb méretû, egyszerûbb kár, ahol alkalmazható az egyezségen alapuló kárrendezés, ami jelentõsen felgyorsíthatja a folyamatot.

Egyezségi kárrendezésre a telefonon bejelentett kár, kárszakértõi szemle, helyszíni felülvizsgálat és kárfeldolgozás során is lehetõség nyílik. Telefonos egyezségi kárrendezésnél, amennyiben az ügyfél elfogadja a bejelentés alapján a biztosító által felajánlott összeget, azt rövid idõn belül átutalják a károsult részére. Amennyiben szükség van a helyszíni szemlére, az Allianz kárszakértõ partnerei a kárbejelentéstõl számított 1 munkanapon belül felhívják az ügyfeleket idõpontegyeztetés céljából és a szemléket az ügyfelek igénye szerinti idõpontban, de legkésõbb a bejelentéstõl számított 3 munkanapon belül lebonyolítják. A kárkifizetés az összes dokumentum beérkezését követõ munkanapon indítható el. A kisebb károknál a szakértõ helyszíni egyezséget köthet az tömegkárok gyors rendezésére kifejlesztett Synaptel okostelefonos alkalmazás segítségével. Ilyenkor a kártérítés már a következõ banki napon rákerül az ügyfél bankszámlájára.

„A kárszakértõk az okostelefonnal lefényképezik a károkat, és egy alkalmazás segítségével a képek azonnal bekerülnek a kárkezelõ programba. A kárszakértõ kiszámolja a kárösszeget, és ha ezt az ügyfél elfogadja, egyezséget kötnek. Az egyezséget hangfelvételre rögzítik, amely szintén a kárakta része lesz. Mivel az egyszerû károk folyamata teljesen automatikus, így nem egyszer elõfordult, hogy az ügyfél kárbejelentéstõl számított néhány óra múlva megkapta számlájára a kárkifizetést” – mondta Horváth Andrea, az Allianz Hungária Zrt. vezérigazgató-helyettese.

A kárbejelentéseket az Allianz folyamatosan fogadja minden csatornán, a telefonos ügyfélszolgálaton, a munkanapokon 8.00-18.00 óráig, csütörtökön hosszított nyitvatartási idõben 8.00-20.00 óráig hívható 06-40-421-421-es telefonszámon, illetve interneten a www.allianz.hu weblapon. Az Allianz Hungária tapasztalatai alapján a viharkárokkal kapcsolatos bejelentések magasabb arányban érkeznek az internetes kárbejelentõ felületen keresztül, míg az egyéb lakásbiztosítási károkat 29 százalékban, a viharral kapcsolatos károkat több mint 45 százalékban jelentik be ezen a csatornán.

„Az ügyfelek számára kiemelkedõen fontos, hogy baj esetén milyen szolgáltatást kapnak, mennyire számíthatnak biztosítójukra és milyen gyorsan rendezik a kárigényüket. Felméréseink alapján a kárrendezési folyamat során az a legfontosabb, hogy a biztosító gyorsan reagáljon és bármikor elérhetõ legyen az ügyintézés során. Az új technológiák révén az ügyfelek számára a kárbejelentés kényelmesebbé, a kárrendezés pedig könnyebben feldolgozhatóbbá, gyorsabbá válik” – foglalta össze Horváth Andrea.