Mobilapp és telematikai - ezekre fókuszálnak az amerikai biztosítók
2014.06.10
Egy friss tanulmány szerint az ügyfeleknek szánt mobilalkalmazások mára általánossá váltak a személyi biztosítást nyújtó vállalatok körében. A top technológiai kezdeményezések közé tartoznak ezen kívül az ügynököknek és ügyfeleknek szánt portálfejlesztések, az üzleti intelligencia fejlesztések és a központi rendszerek frissítése és cseréje is.

Ezek tartoznak a Novarica piackutató legfrissebb tanulmányának legfõbb megállapításai közé. A mostani jelentés része annak a sorozatnak, amelyben a biztosítási piac egy-egy szegmensében vizsgálja meg a cég a legfõbb üzleti és technológiai trendeket az Egyesült Államokban.

Az Egyesült Államokban a biztosítási piacon igen éles verseny zajlik, a szereplõkre intenzív nyomás nehezedik jövedelmezõség tekintetében, ezért a biztosítók többsége növekedési stratégiákra, költségcsökkentésre és javuló kockázatvállalási eredményekre koncentrál – állapítja meg jelentésében a Novarica.

A mobil alkalmazások területén a telematika jelenti a fõ fókuszt. A legnagyobb biztosítók többsége ma már rendelkezik ügyfeleknek szánt mobil applikációval, amely többek között segítséget nyújt a balesetet követõ kárigények benyújtásában, vagy biztosításközvetítõk felkeresésében.

A Novarica szerint a közepes- és nagyobb méretû amerikai biztosítók esetében fellendülés várható a telematikai biztosítások piacra dobásában.

Emellett az ügynököknek és ügyfeleknek szánt portálok frissítése, fejlesztése is számos biztosítónál napirenden van, melyeket még mindig az ügyfélszerzés és megtartás kulcsfontosságú eszközeinek tekintenek. A piacra kerülési idõ és a termék rugalmassága szempontjából az alapvetõ üzleti- és IT-rendszerek fejlesztése továbbra is létfontosságú a jelentés szerint.

Fontos megállapítása a jelentésnek, hogy az ügyfélkapcsolat-menedzsment (CRM), az értékesítési menedzsment fejlesztése hátrébb kerültek a technológiai fejlesztések prioritási listáján a biztosítók körében.

A Novarica szerint a személyi biztosítások esetében továbbra is rendkívül éles verseny folyik, ahol a technológia egyre nagyobb szerepet játszik az ügyfelek megszerzésében, megtartásában és a nyereséges kiszolgálásában.