Becsõdölt utazási iroda: a biztosítóhoz fordulnak az ügyfelek
2014.06.13
Folyamatosan regisztrálja a bejelentéseket az Uniqa Biztosító Zrt. a múlt héten csõdbe ment Sunport Travel károsult utasaitól, az érintettek teljes listáját várhatóan még csütörtökön megkapják a Magyar Kereskedelmi Ellenõrzési Hivataltól - közölte a biztosító az MTI érdeklõdésére csütörtökön.

A csõdbe ment Sunport Travel Utazásszervezõ Kft. mûködési engedélyét a Magyar Kereskedelmi Ellenõrzési Hivatal visszavonta, mivel megállapították: az iroda az utasait az utazási szerzõdésben meghatározott esedékességkor nem utaztatta el és a befizetett részvételi díjakat nem fizette vissza, illetve nem is képes az elõlegek, részvételi díjak visszafizetésére sem.

A Sunport Travel a vagyoni biztosítékát az Uniqa Biztosító Zrt.-nél kötötte. Az iroda saját szervezésû útjaira szerzõdött utasok a kárigényeiket a biztosítónál jelenthetik be - közölte a MKEH.

A biztosító csütörtökön közölte, hogy az utasok létszámáról még nincs pontos információja. A tájékoztatás szerint, amennyiben a károk teljes kifizetésére nem nyújtana fedezetet a nagyjából 28 millió forintos biztosítási összeg, az összes károsult ügyfél kárbejelentését meg kell várni az arányos kárkifizetés elindításához. Ez általában két-három hetet vesz igénybe - írták.

Az érintettek a biztosító 06-1/20/30/70 544 5555 telefonszámán és az info@uniqa.hu email címen tehetik meg kárbejelentésüket.

A Sunport Travel június 6-án pénteken jelentett csõdöt. Akkor tulajdonosai külföldrõl utasították az itthon maradt alkalmazottakat a csõd bejelentésére, és a biztosítókkal történõ egyeztetések megkezdésére. A cég kizárólag Törökországba szállított volna utasokat.

Molnár Judit, a Magyar Utazásszervezõk és Utazásközvetítõk Szövetségének (MUISZ) szóvivõje közölte: az elsõ, mintegy harminc személyes csoport vasárnap indult volna, a csõd 400-450 utast érinthet.