
A biztosítók egyik nemzetközi érdekvédelmi szervezete 50. alkalommal megrendezett éves szemináriumán biztosítási vezetõk szájából hangzott el egy panelbeszélgetésen, hogy a biztosítók már most sem képesek maradéktalanul megfelelni a vállalati ügyfelek kockázatkezelési igényeinek. A Lloyd’s of London vezérigazgatója, Inga Beale szerint a biztosítások általában a vállalatok mérleg-kockázatainak mindössze 10 százalékát képesek fedezni. Ez természetesen óriási lehetõséget is jelent a biztosítók számára, még a fejlett piacokon is – tette hozzá Beale.
A biztosítóknak is alkalmazkodniuk és kezelniük kell az új típusú kockázatokat, máskülönben marginális szerep jut csak a jövõben a biztosítóknak – véli a svájci székhelyû Ace biztosító vezére, Evan Greenberg.
A kereskedelem egyre inkább az immateriális területek, például szellemi termékek, számítógépes technológia, biokémia irányában fejlõdik, ezért a biztosítóknak is ezeken a területeken kell hatékony védelmet és kockázatkezelési megoldásokat nyújtani – véli Greenberg.
A Willis Group vezérigazgatója, Dominic Casserley szerint a kockázatkezelõk fiatalabb generációja is kihívások elé állítja a biztosítókat, akik már nem feltétlenül biztosítási termékeket értenek kockázatkezelés alatt.
A Munich Re vezére, Nikolaus von Bomhard szerint azonban nem csak az új kockázatok jelentenek új kihívásokat a biztosítók számára, hanem a kiélezett verseny is, amely jelentõsen lenyomta az árakat.
A panelbeszélgetésben résztvevõk mindegyike egyetértett abban, hogy az ágazat általában megfelelõen kezelte a pénzügyi válságot, azonban jobban fel kell készülnie a lehetséges jövõbeli krízisekre. A válság nyomán már bevezetett, vagy még függõben lévõ szabályozási változások többsége a biztosítókat is érinti, melyek vagy az ágazat átfogó felügyeletét, vagy a jövõbeli növekedési lehetõségek támogatását célozzák.
A szeminárium idei témája és központi kérdése a tudomány és technológia biztosítási iparra gyakorolt hatása volt. A Lloyd’s of London vezérigazgatója utalt arra a tényre, hogy míg egy UPS által szállított csomag bármikor nyomon követhetõ az interneten, addig egy biztosítási kárigény státuszáról még mindig nem lehet ilyen könnyen információkat szerezni.
Szintén egyetértettek a vezetõk abban, hogy az ágazat nem használja ki a technológia nyújtotta lehetõségeket, holott az Ace vezére szerint biztosítója ma olyan tevékenységeket végez, amelyek 50-60 százaléka nem is létezett még 5-6 évvel ezelõtt.