Július végéig megkapják pénzüket a hoppon maradt utasok
2014.07.08
A Sunport Travel csõdje miatt eddig beérkezett kárbejelentések alapján 69 érintett utazási szerzõdésrõl tud az Uniqa Biztosító Zrt., több bejelentésre nem számítanak, õket várhatón július végéig kártalanítják - közölte a biztosító.

Ötvenegy esetben a kárigények igazolása kétoldalúan - az iroda nyilvántartása, illetve az utas bizonylatai alapján - megtörtént, õk a kárigényük 50 százalékát már megkapták. A maradék 18 szerzõdés esetében - különösen azoknál, ahol az értékesítési folyamatban egy másik utaztatási tevékenységet végzõ iroda is részt vett - a benyújtott dokumentumok kiegészítésre szorulnak. Minden érintettõl levélben kérték az iratpótlást, a dokumentumok beérkezése és feldolgozása folyamatos.

A közlemény szerint beérkezésüktõl függõen, várhatóan július végéig az összes dokumentált kárigény teljesítésére sor kerülhet a biztosítékból fennmaradó összeg erejéig.

A Sunport Travel június 6-án pénteken jelentett csõdöt, kizárólag Törökországba szállított volna utasokat. A Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) ezt követõen visszavonta az utazásszervezõ engedélyét, és június 11-én törölte az utazási vállalkozók hatósági nyilvántartásából jogszabálysértés miatt.

Megállapították, hogy a Sunport Travel az utasait az utazási szerzõdésben meghatározott esedékességkor nem utaztatta el és a befizetett részvételi díjakat nem fizette vissza, illetve nem is képes az elõlegek, részvételi díjak visszafizetésére sem.

A Sunport Travel a vagyoni biztosítékát az Uniqa Biztosító Zrt.-nél kötötte, ennek összege a MEKH honlapján közzétett adatok szerint 27 millió 990 ezer forint. A biztosító június 24-én azt közölte, hogy megkezdi a kárelõlegek kifizetését a csõdbe ment iroda károsultjainak.